Skorpion76
Trådstartare
Nu tillhör inte det riktigt tråden, men jag förstår verkligen vad du menar. Smaskande är ett ljud som helt klart stör andra människor. Vi uppfostrar våra barn och lär dem att de ska stänga munnen när de tuggar. Därför blir man verkligen mörkrädd när man stöter på vuxna som smaskar ljudligt vare sig de äter mat eller som i ditt fall tuggar tuggummi. Det är så att man undrar var kunskapen om störande beteende har tagit vägen. Seriöst.Jag tjuvlyssnar alltid, det kan vara enormt underhållande.
Är dock inte med vilje alltid, jag kan inte stänga ute ljud. Sitter jag på tåget kan jag lyssna på 4 olika samtal samtidigt och inte tappa bort mig, sjukt jobbigt och jag blir så trött av det.
Det jag faktiskt stör mig på är folk som tuggar tuggummi och smaskar. Fy fan vad äckligt det är.
Det var en 40 år något gubbe inne på ÖoB en gång som smaskade till fördärvelse, vi skulle tydligen handla precis samma varor för var jag än gick var detta jävla smaskandet bakom mig. Bör lägga till att jag hade en riktigt dålig dag på alla vis. Det gick kanske i 15 minuten sen tappade jag humöret och skällde ut den där gubben och frågade om hans mamma alrdig lärt honom att man tuggar med stängd mun för det är så jävla äckligt att jag spyr![]()
Pethead