M

morAkka

Jag har ett föl som är efter Connemara och undan Varmblod.
Vart vänder jag mig för pass?
/morAkka

Sv: Fölpass

hej
det borde vara SH eller asrp, prova avelsföreningen för svensk ridponny, om du tror att hon blir under ponnymåttet,a nnars är det Svenska hästavelsförbundet.

Jag har precis svarat dig under avel, men lägger in samma svar här också:
De flesta rasföreningar brukar gladeligen registrera korsningar i en separat avdelning. Ta kontakt med SCS, här är deras hemsida: http://www.connemaraponny.org/.
Annars går det alltid att registrera sin häst direkt hos Svenska Hästavelsförbundet http://www.svehast.se/sh/.
Men tänk på att många gånger kan det vara en fördel att registrera sin korsning hos en rasförening - det kan finnas utställningar eller tävlingar som arrangeras för just deras medlemmar.
Lycka till med ditt föl!
/Anne
PS
Hade inte en tanke på ASRP men det är självklart också ett alternativ.
DS

Jag trodde inte korsningar fick registreras i rasföreningar.
Jag ska kontakta Connemaraföreningen och höra mig för.
Tack för svaren!
/morAkka

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 875
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: fio
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
341
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 716
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband