Föltråd 2009!

Sv: Föltråd 2009!

Ja jag får fortsätta o suckta efter ett svart sto. Efter Gloria blir det inget mer föl då hon nu får gå i pension. Den här sista dräktigheten har tagit alldeles för hårt på henne och vi får vara glada om vi ens kommer att få ha henne kvar. Veterinären har varit här o kollat henne idag och hon är ganska illa däran.

Strax före kl 11 igår kväll kom det ett hingstföl, han är dun färgad.
E. All Dun Working
U. Reyners Story

Hmm ja nu blir det ju inget föl men jag kan då inte klaga på valet av hingst om det skulle ha blivit ett :D

Ja det är ju tur att någon kan le åt det. Just nu orkar vi inte bry oss om varken hingstar eller annat....Vi får vara glada om hon klarar sig...

inget illa menat på något vis och nej jag varken skrattar eller ler åt att Gloria inte är kurrant!!! Och om du tog illa upp så var det absolut inte meningen det var bara en reflektion på TQRs inlägg angående val av hingst......:(

Kom imorse! Smet ifrån mamma ur hagen :eek:, men är nu på plats i boxen.
Hingstföl e All Dun Working u Poco Black Magic Two
http://www.pixbox.se/alb_show_id1066415_page0.html

Lite roligt med två "Al"-hingstar, med tio dagar emellan. Ska bli kul att följa dom! Sugargirl, lägg gärna upp bilder!

Senast ändrad av en moderator:

Han kom lite tidigt, så jag är glad att allt gått bra.
Blackie seminerades 11 juli = 316 dagar

Senast ändrad av en moderator:

Nu har föl nr 4 kommit. Det blev ett stoföl e: Runing Playboy u: I Aim To Impress. Hon föddes den 18 april.
På bilden är hon ca 1,5 dygn gammal...
aimy.fol.19maj-09.jpg

Mitt sto har igår kväll också fött ett stoföl efter al dun working!! allt har gått bra och det är en pigg krabat.

kul, grattis!
vi får göra en Al-fanclub här....

Nu har hon äntligen kikat fram!
Chappe fick ett litet stoföl 6 juni omkring kl 13 på dagen.
Hon är brun med lite vita hår i pannan, föddes ute i hagen och fick vallas in med lite hjälp av traktens ungar, så vi har i alla fall en bebis som snabbt fick vänja sig vid folk....;)
Stödmatas för närvarande var tredje timme eftersom mamma bara har en fungerande spene och inte så jättemycket mjölk.
Hon är både pigg och sprallig lilla fröken. :D

Liknande trådar

R
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Krålus
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 817
Senast: julgrisen
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: DeCloe
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 158
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka