• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare sensual
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 775
S

sensual

Jag vet inte om denna ska ligga på dressyr :confused: men detta handlar om hoppning. Iaf :D Jag rider ett varmblod (travare) och hon arbetar jätte bra i skritten och i traven (ej monté) fast i galoppen blir hon för het. Speciellt när man hoppar. Har du/ni några tips hur man får henne att lugna ner sig?

Sv: För het!

bygga muskler så hon orkar sammla sig och träna mkt dressyr med mkt halvhalter Skit i galoppen ett tag o ut i skogen och klättra och bygg muskler och övergångar stärker också massor tex tre galoppsprång 5 travsteg 4 galoppsprång typ så :)

Lycka till :bow:

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 274
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 756
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 082
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka