För höga stövelskaft

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 759
S

Supersonic_

Nu har jag tabbat mig och slängt 1200kr i sjön.. köpte ett par cavallo stövelskaft, som jag redan när jag provade tyckte var för höga och gjorde ont i knävecken när jag böjde benen men butiksägaren propsade så på att dom skulle bli bättre efter jag använt dom och att det skulle bli fulare med kortare.

Nu HAR jag använt dom, jag har smörjt upp dom och försökt på alla vis dra ner dom så dom ska vara kortare men utan resultat. Jag har så ont i knävecken och på sidan varje gång jag använt dom :cry:
Någon som vet hur jag kan få dom lite kortare? Funderar på att skära ut en bit där på framsidan där skon är och det är "utskuret" för den så dom kanske går lite lägre ner. Skulle det funka?
Dragkedjan är ivägen för att be någon skomakare kapa lite av dom, grr.

Ideér? :(

Sv: För höga stövelskaft

När mina ridstövlar var nya, fick jag sår i knävecken! :crazy:

Men de sjunker ihop, jag lovar!

Medan du väntar på att de ska göra det så ska du sätta i ett par höga kilklackar, då kommer de inte ta i knävecken lika mycket! :idea:

De sjunker ihop. När du har använt dem ett tag blir det ju lite veck nere vid fötterna, någon cm kortare!

Det är såna här:
cav_hoppib_350.jpg

Stövelskaft alltså, inte STÖVLAR ;)
Men kilsulor kanske funkar ändå?

Det är mest dragkedjan som är stenhård och för lång, och den sjunker ju inte ihop :(

Jaha, missade det! :D

Men det borde väl vara samma sak, jag menar det hjälper väl ändå med kilklackar i skorna? Hela din underskänkel kommer ju lite högre upp då liksom, och stövelskaften kommer inte vara för långa!

Snygga, förresten!

de borde sjunka ihop tycker man ju! Även omde inte är stövlar.... det gör ont, jagvet... men dte r bara átt härda ut, för när de e bra sen så blir de perfekta! lycka till

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 772
Senast: sandrafors
·
Hästvård Igår skulle jag och hästen iväg och hoppträna, som på varje tisdag. Men när jag gjorde iordning henne upptäckte jag att hon tappat en...
Svar
13
· Visningar
1 866
Senast: cowgirl73
·
Övr. Hund Min Milo är i början av sommaren opererad i sin bakhas för ett trasigt ligament. Rehabiliteringen går rätt trögt eftersom han är för...
Svar
10
· Visningar
4 607
Senast: KungTulle
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 744
Senast: TeamVM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31