För litet eller för stort täcke?

Sv: För litet eller för stort täcke?

Jag skulle ta det i 130, så sitter mina Amigotäcken och det har inte "hänt" något pga det. Och ändå så har hästen det så här års dygnet runt (lösdrift). Hellre lite långt på sidorna än för kort i ryggen eller för tight i bogen.

*KL*

Idag hämtade ett stoooort paket med täcken. SUperfina. Tyvärr är en av halsarna felskick och i strl L så måste byta den =/

Men ett 600 D light med ditsydda fästen för hals, en 1200 D ofodrad lös hals.
Ett 1200 D medium (200 gram), ett 150 gr stable med lös hals, 1 jersery cooler och 1 uppsättning transportskydd. Inte bara snyggaste ponnyn i stan utan den juligaste med som bonus ;)

Senast ändrad:

Inga bilder än, de kommer. Nån dag ;)

Men det funkar riktigt bra trots lite för stora i bogen. Att de går ner djupt tycks han inte bekymras av. Bogen tycks inte störa honom heller, men JAG tycker inte om att spännena hamnar så lågt, och det kommer in lite vatten/snö i linningen så han blir blöt en bit bakåt.

Men, det var nog ett betydligt bättre val med 130 än 125 iaf, så tack alla som hjälpte till med synpunkter och erfarenheter =)

Meh. Dumma du :D

Härligt att det verkar fungera. Ibland är det matte tycker inte viktigt för pållen ;)

Dumma jag har jobbat 72 h på en vecka, varav 38 av dem mellan julafton och i söndags... Så jag anser jag är förlåten :devil:

Thumbnail.aspx

Thumbnail.aspx

Thumbnail.aspx

Thumbnail.aspx

Ullbollen har eh.. blivit ett shetlandsfår... (finns bilder i bantningstråden).

Och ja, supernöjd med täckena, underbar färg. Ska orka ta på de andra med, sen, när det inte är så satans kallt hela tiden.

Dock så lite stort i halslinningen, och får ha halsen på om det snöar, annars åker det in och rinner in där och han blir blöt på hela bogen, men man kan väl inte få allt.

Liknande trådar

Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 510
Senast: Niki
·
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 501
S
Utrustning Jag fudnerar på att köpa Amigo Plus Turnout. Är det stort eller litet i storleken? Min häst har stl 135 och de sitter super om jag...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: mizz_perfect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Svullet ben