Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väldigt individuellt det är många faktorer som spelar in. Jag tycker att det är bra att prioritera grovfodret i första hand. Angående hull så upplever jag att det ibland är svårt att avgöra hullet på hästar/ponnyer. Speciellt sin egen. Ta hjälp av en hullskala och tycker du fortfarande är din ponny är i lagom hull, kan du konstatera att högivan är korrekt.hej, jag har en d ponny som just nu får ca 12kg hö per dygn, hon är inte överviktig men några andra i stallet som också ha d ponnys ger ca 6 kg per dygn och dom tycker att min ponny får för mycket. Men är 12kg för mycket om hästen är fullt igång och inte är överviktig?
Pratar vi hö eller hösilage?hej, jag har en d ponny som just nu får ca 12kg hö per dygn, hon är inte överviktig men några andra i stallet som också ha d ponnys ger ca 6 kg per dygn och dom tycker att min ponny får för mycket. Men är 12kg för mycket om hästen är fullt igång och inte är överviktig?
Då skulle jag lita på veterinären och fortsätta mata hästen med hömängden den äter nu.Vi hade veterinär som var och vaccinerade för en vecka sen som sa att hon var fin i hullet
Håller med!Då skulle jag lita på veterinären och fortsätta mata hästen med hömängden den äter nu.![]()
De andra kanske ger tilläggsfoder och du bara ger hö ochinget tilläggsfoder?hej, jag har en d ponny som just nu får ca 12kg hö per dygn, hon är inte överviktig men några andra i stallet som också ha d ponnys ger ca 6 kg per dygn och dom tycker att min ponny får för mycket. Men är 12kg för mycket om hästen är fullt igång och inte är överviktig?
12 kg låter väldigt mycket för en ponny. Mina storhöstar äter 12 kg per dag och är i full träning. Men du kanske har ett väldigt nåringsfattigt hö, och då fungerar det