För stor häst i för liten box ?

W

wanja

Vet ett ställe där stallägaren ska ta in en inhyrning på 152 cm i en box som är 6,4 kvm alltså endast godkänd till c-ponny.
Stallägaren och hästägaren är helt medvetna om att den är för liten,
men tycker det är helt ok för att hästarna är ute ca 11-12 timmar/dag.
Men det är ju minst 12 timmar kvar på dygnet som den ska få plats att både stå och ligga. Vad tycker ni om detta?

Sv: För stor häst i för liten box ?

Det är inte ok utan bryter mot Djurskyddslagen. Både stallägare och hästägare kommer att åka på det vid en inspektion.

När bägge dessutom är medvetna om det så kan man ju börja undra vilka fler "lagbrott" som finns i det stallet.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 916
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 530
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 350
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 454
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?