För stor?

Sv: För stor?

Oj,råkade skriva en till likadan. Hittade inte den andra så trodde inte den hade blivit inlagd. Men här är det bilder i alla fall..

Hej!
Jag är också 167. Min häst är 166 cm eller högre hon växer fortfarande.
Jag tycker min häst känns stor.
Min andra häst är 160cm. Hon är kraftigare byggd. (+att hon är äldre så hon är mer vältränad) Hon känns lagom för mig!
Jag tycker att du passar bra på hästen! Varför har du fått för dig att hästen är för liten för dig? :confused:

All denna oro över att se "för stor" ut...Jisses, jag är 174 cm och hästen, Welsh Cob, är 147 ca...växer lite till ja och kommer hamna runda slängar kring 150 cm...Jag känner mig inte "för stor";)

absolut inte, min ponny är 147 och jag är 169...

Det skiljer ju bara 2cm så du är på långa vägar inte för stor. Dock kanske vissa får det intrycket, för du ser ut att ha långa ben, eller har jag fel? Det kan lura blicken lite :)

Jag tror inte att du är så stor för din häst! Vissa är 2-3 dm högre än hästens manke :)

Nej, du är verkligen inte för stor! Jag hade en fjording på 145 förut och jag är 180, var väl lite i längsta laget men det gick.

jag är ingen "Expert" men jag är 168 och min häst är 163 och jag funderar över om jag är för stor på honom... men jag tror att de är men vikten som påverkar...:angel:

Min häst är 163 och jag 180!! slå det om nu kan!!:p det beror ju mycket på hur hästen bär upp sej själv i arbete osv. Mankhöjden är ju mindre viktig. (men jag har tvekat ibland jag med):bump:

Undrar också varför du fått för dig att du är för stor? :)

Min pålle är ca 158 cm och jag är 174 cm lång, han är iofs rätt bred utav sig men jag känner mig inte stor!

Nej... jag tycker inte att du ser för stor ut...

Själv har jag en häst på 156 cm... Är själv 175 cm

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 395
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 853
Senast: ako
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka