Föråd från bauhauose

G

Gazzan

Viste inte vad rubliken skulle heta men jag tänkte höra mer er som har köpt denna..Den är den variant med 2 rum ett litet större och ett mindre... kostar 13999 tror jag

Jag har tänkt köpa ett sånt till sadelkammare(lilla rummet) och fikarum(stora rummet) då mitt nuvarande inte är så i tiptop och jag bara orkar inte renovera(jaja jag vet jag är lat:o )

Några som har ett sånt eller bara vanlig friggebod som ni inrett?? skicka gärna lite bilder=):)

Sv: Föråd från bauhauose

hur stort är det där? låter ju nästan stort som tilltänkt sadelkammare o fikarum :-)

Alltså man bygger upp det så det är i stallet? Gärna bild/ritningar :D

Nej nej man har det utanför stallet
Här har vi den

billede_laes.aspx

Förråd Timmer 9,8 m²

Mått: 247,4 x 397,6 cm =9,8 m²
Yttervägg: Timmerprofil 32x145 mm
Tak: Underlagspapp
Dörr: Dubbeldörr 140x182 cm, enkel 80x182 cm
Vikt: 950 kg
Förp.storlek: 75x110x480 cm
Tillval: Golvsats finns för 2 550:-

Jo då det är rätt så stort
man får plats med ett fikabort och stolar i det rummet med stora dörrarna=)
Och så sadlarna i den andra=)

Tänkte köpa denna lilla bod till våren så man kan vara ute även på kvällen när det är ljust och snickra och hammra lite=)

Den är ju supersöt liten "stuga":love:

Oisolerad, elda för kråkorna blir inte bara talesätt. Lär kosta att värma upp om du inte isolerar den.

Bortsett från det, mkt praktisk.

/P Döben

föräldrarna har en sådan hemma som förråd till trädgårdstillbehören. den är faktiskt ganska liten. tror att det blir väldigt trångt att ha sadlar i det lilla förrådet...

Den friggeboden har vi!
Värsta skitdörrarna som sväller så man inte kan öppna dem, speciellt till lilla utrymmet! Och får du upp den så kan man inte stänga den:eek: !
Till stora utrymmet sväller de också men där kan man slå igen dem med full kraft och då går de ihop iom att båda dörrarna viker sig innåt istället...
Absolut inget jag hade rekomenderat att ha sadlar i, kommer att bli fuktigt och kallt. Såvida du inte tänker isolera och sätta in ngt typ av värme och då lär den ju bli pyttepytteliten.

Jag hade absolut INTE köpt en till sadelkammare.

/kristel, vars friggebodsdörr numera är 1 cm större än dörrhålet och hålls på plats med balband och tegelstenar:mad:

Ja isolera skall jag ju självklart göra:smirk:

jasså?+ men jag har ju bara 3 sadlar de lär väl få plats=)

Oki.. kanske skall satsa på en vanlig friggebod som många köper och har som rum till sina tonårsbarn=) 10 m2

Isolera skall jag självklart göra.. glömde skriva det men tyckte det var så självklart om man ska ha de till fikarum:o

Den är också billigare:)

Frakt slipper jag=) för butiken finns i min stad=)
och uppsättningen kommer ske av mig och en till=)

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 771
Ekonomi & Juridik Hej, jag behöver hjälp. Om jag skaffar två hästar och har dom i ett stall som egentligen är två uteboxar med tak och ett litet rum för... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 686
Senast: Mia_R
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 593
Senast: _Taggis_
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska... 2
Svar
31
· Visningar
3 492
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur