förberedelse för tävling?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare A Dream Came True
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 039
Status
Stängd för vidare inlägg.
A

A Dream Came True

Hej ;)
Hur förbereder ni er för en tävling? knoppar ni manen tränar ni på något speciellt vad gör ni?
Lägg gärna ut bilder på när hästen är i ordning gjord så man kan få lite tipps!!

tack i för han!!:bow:

Sv: förberedelse för tävling?

ja knoppar, rycktar minst 500 tag på varje sida:P tvätrtar svansen, trimmar svans man hovskägg mm lite extra fint:) dagen innan tävling.

har även ett litet schema innan tävling:

måndag:tömkörning eller skogen
tisdag:hoppa
onsdag:hårt dressyr pass rider typ tills de går super:) 1-1,5 timme
torsdag:vila
fredag:lungt i skogen men så klart i form bara något lägre än vanligt
lördag: lätt pass mkt berömm ca 45 min om allt går som de ska.
söndag: tävla dressyr lok

Sv: förberedelse för tävling?

Innan tävling brukar jag borsta extra mycket. borstar igenom svansen ordentligt. Klipper bort hår där det behövs.
Sen brukar jag se till så alla saker jag ska ha med mig ligger i en hög så jag vet att jag har med mig allt. putsar träns, sadel, ridstövlar. Sätter oftast på hästförteckningen dagen före också annars kan riksen vara stor att jag glömmer den nästa dag;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: MiniLi
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?