Förbygel i Xfull

Chili

Trådstartare
Finns det att köpa?? Har letat och letat... Helst med avtagbar martingal, den har jag ingen nytta av ändå.

Vill gärna veta vad som är att föredra när sadeln har lätt för att åka runt (inget sadelläge), en "hoppbrösta" eller en förbygel?
Tycker iaf det är snyggast med förbygel, om man kan ta bort martingalen ;)

Tack :bow:

Sv: Förbygel i Xfull

har h**ks förbygel med resår i full och tycker den är stor i stl.. den är ju med löstagbar martingal

Har en känsla av att "stor i storleken" inte räcker, han är extremt bred över bogen. Är även på jakt efter ett snyggt Xfull träns!

Men ska mäta nästa gång jag har vägarna förbi Hööks.

Tänk för att det undrar jag också.. Letar så jag håller på och baxna.
Och jag tror inte heller att stor i storleken skulle funka på min häst, för hon är BRED över bogen!

Tänk att ingen kan hjälpa oss med våra bekymmer :p

Snälla? Någon?

Antingen är det hemskt ovanligt med förbyglar i X-full eller så är det ingen bred-häst-ägare som använder förbygel :p

Funderar faktiskt på om det går att sätta på extra läderremmar nånstans, kanske från ett träns, så de blir större. Xfull verkar inte existera!

Det har jag också funderat på, typ en achen rem eller nåt?
Eller om man skulle kunna sy om den på något sätt.
Pållan min har stor "bröstkorg" också, så longergjorden räcker inte om. Då brukar jag ta en extra läderrem som förlängning och det funkar ju bra :p
Reflexbröstan har jag på det yttersta och ändå fått sätta dit extra hakar som lite förlängning :D

Har provat allt från westernbrösta för stor quarter, till förbyglar av olika märken. Men nähe då. Alla är för korta :mad:

Mät så skall jag se om jag kan hjälpa dig..
Vet att vissa träns i str full även passar nordsvenskar etc.
De är stora , borde betyda att även förbygeln med martingalen är det i samma märke.
mvh El

har du ingen sadelmakare i omgivningarna som kan sy upp en, alt förlänga den du har?
Det brukar inte kosta allt för mycket.

Det finns en sadelmakare här nånstans i trakten :p Man brukar få kontakt med henne via en affär i stan. Bra idé faktiskt!

Jag har samma problem fast tvärt om så att säga...

Min bogbreda Lipp drunknar i full storlek...

Jag har en Charisma förbygel i storlek ponny med resår som jag satt extra remmar på och då sitter den som gjuten...

Vet dock inte riktig vad jag ska göra med martingaldelen, men den får väl ligga i lådan så länge...

Lånar min egen knapp..

Ang träns i storlek XFULL...

Jag har haft ett sådant svart rundsytt till salu i sommar...men jag har ännu inte fått ett enda svar...
Så nu har jag gjort extra hål och bytt pannband för att få det att passa Lippen...

Det finns att få tag på stora träns, det är inget svårt, men det verkar som om alla ska ha "fina" märken....
Tycker man nu att märket är det viktigaste, jaa då får man stå sitt kast...;)

Om du kunde tänka dig en förbygel i syntet så har oxhorsestore.com det, iallfall möjligheten till att special beställa den efter egna mått (och det är inte så dyrt faktiskt).

Har varit ute och mätt lite. Tog måtten från ungefär där förbygeln kommer fästa i sadeln (hade ingen sadel på för tillfället) och fram till mitt på bogen där ringen som martingalen fäster i kommer hamna. 105-110 cm :eek:
Kan jämföras med att varmblodet var ungefär hälften av det. Så jag behöver definitivt Xfull!

palle
: Jag har nästan inga märkessaker, jag tar vad jag kommer över, så länge det passar och håller.

Jag har samma problem som dig men har en från Horsehead som är i strl COB :)
Passar superbra!!!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
888
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 323
Senast: Thaliaste
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 963
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V