Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
var jag vill bo?
Minst 500 meter från närmaste granne..
Men har du läst ordentligt?
"Det är ett heltidsjobb med halvtidsförsörjning."
Jag tror du läser in något annat än mig i artikeln... Jag läser om stockholmare som flyttar ut på landet och lever gröna vågen liv... Antagligen en hel del fördomar från min sidan men å andra sidan så har jag sett en hel del av dem komma och gå.
Självklart finns det fördomar, men jag är inte utan dem heller, men jag försöker se till att de jag träffat förlorar några även om det inte är så lätt alla gånger.![]()
Jag bor exakt 15 km fågelvägen från Brunnsparken i Göteborg.
Vill nog påstå att jag bor på landet.
![]()
Ja det är stadsbor som leker lantisar. Vad gör tex snubben som använder naturen som toalett och badrum på vintern?
Men då har du ju helt missat poängen med artikeln. Den berättar om människor som ville ha ett enkelt liv utan stora kostnader. Det hittade dom på landsbygden. Ganska naturligt eftersom det är där det är möjligt att öht hitta en billig bostad och odla.
Ingenstans i artikeln antyds det att varken artikelförfattaren eller intervjuobjekten tror att alla människor på landsbygden bor i en 6 kvm stor vagn och gör sina behov i naturen för att dra det till sin spets.
Verkar som att fördomarna ligger någon annanstans..
Nej det tycker jag inte. Jag vill hävda att det inte är så billigt att bo på landet.
Nej det tycker jag inte. Jag vill hävda att det inte är så billigt att bo på landet.
Ja det är stadsbor som leker lantisar. Vad gör tex snubben som använder naturen som toalett och badrum på vintern?
*kl
Man kan ha både och.
Jag bor på landet, en mil till närmaste affär och har åkrar samt skog runt om mig. Det tar mig 30 minuter från dörren tills dess att jag är innanför tullarna.
Frågar man folk som bor utanför Sthlm så är jag en stadsbo.
Frågar man folk som bor i Sthlm så är jag en lantis.