Förebyggande vård, försäkring?

M

Mierna

Min häst har problem med sin vinterpäls och får eksem om man inte klipper honom. Då eksemen har hunnit uppstå har försäkringen betalat för drogningen vid klippningen. Hur är det om jag nu klipper honom innan eksemet kommer, jag vet ju att det kommer komma inom en månad, betalar försäkringen det då trots att han nu är symptomfri?

(detta är INTE en häst man klipper utan lugnande, vill inte ha den diskussionen, tack!!)

Sv: Förebyggande vård, försäkring?

Det lättaste är väl att ringa och prata med försäkringsbolaget.
Om det vet om problemet så kan man ju tycka att det kanske skulle kunna betala för förebyggande också, men jag vet inte.

Har försökt, men lackade ur på telefonkön :)

Men ska försöka igen...

Ja, telefonköer är inte kul, man får ju sitta i såna vart man än ringer idag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 568
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 840
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 400
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka