Författardrömmar (tråd för oss som skriver)

Bukefalos 30 år!

Hej okej tack för svar! Jag har testläsare som både är kända för mig och okända. Ska bli intressant att få deras feedback. Tror jag tar in dem i två grupper för det blev ganska många totalt. Men jag tycker att alla tillför något utifrån olika perspektiv och erfarenheter. När du gav dem tackpresent vilken nivå höll du dig på då? Tycker det är svårt att veta vad som är praxis eller vad man ska säga.
Åh, jag vet verkligen inte om det finns någon praxis angående tack-present. Mina fick varsin fin penna med citat på. De kostade 100-150 kr/styck, har jag för mig. Bokvännen har väldigt många roliga presentartiklar med boktema :) !

Tittar in i den här tråden och ser om jag kan skaka liv i den. Min andra halva av manuset är hos testläsare. Oerhört spännande att ta del av deras feedback som jag fått på första halvan av manuset. Har börjat skriva på uppföljaren och några noveller för att lära känna min antagonist i bok två. Ska plocka upp manus för första boken i mars igen och har också startat ett arbete för att skriva en facklitterär bok om det som min romanserie löst bygger på.

Någon mer här som är aktiv i skrivandet?

Tittar in i den här tråden och ser om jag kan skaka liv i den. Min andra halva av manuset är hos testläsare. Oerhört spännande att ta del av deras feedback som jag fått på första halvan av manuset. Har börjat skriva på uppföljaren och några noveller för att lära känna min antagonist i bok två. Ska plocka upp manus för första boken i mars igen och har också startat ett arbete för att skriva en facklitterär bok om det som min romanserie löst bygger på.

Någon mer här som är aktiv i skrivandet?
Aktiv är jag alltid, i den mening att jag vrider och vänder på berättelser i mitt huvud. Snart kanske jag kommer igång med lite skrivande igen.

Ni som skriver, hur ger ni ut boken? Är på g med egenutgivning av min första bok, som e-bok och ljudbok. Hade varit kul att höra andras erfarenheter :)

Ni som skriver, hur ger ni ut boken? Är på g med egenutgivning av min första bok, som e-bok och ljudbok. Hade varit kul att höra andras erfarenheter :)
Jag har testat traditionella förlag (vägrar hybrid pga kostnaden) men inte fått napp. Sedan har jag gett ut fysisk bok själv med Publit. Den tredje, och senaste boken, har jag bara gett ut som ebok med Digibook. Väldigt smidigt :) . Nu håller jag på att skriva på mitt fjärde bokmanus som jag tänker ska - när det väl är klart - få en vända med traditionella förlag. Så får vi se hur det går.

Inte gett ut något än men skriver på en serie, del ett och två just nu..Min plan är traditionellt förlag i första hand och digibook i andra hand. Om jag inte har ett förlag bakom mig kommer jag eventuellt låta trycka en del fysiska böcker på utländskt tryckeri för att få ner kostnaderna och distribuera via Stardist eller liknande företag för att få ut den. Kommer anlita någon för omslaget och korrekturläsare. De fysiska böckerna är isåfall dels för att kunna stå på mässor att sälja, kul sätt att möta läsare., och dels för att kunna distribuera till bokhandlar erc. via distributionsföretag.

Hur går det för er?

Halvvägs på min nästa bok, känner behov av en till för jag måste ju få veta vad de som köpte första tyckte, om den var helt kass och bortkastade pengar eller om de vill läsa nästa (fristående) del i serien :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka