Författarhjälp sökes

Miran

Trådstartare
Planerar en ny bok och den ska delvis utspela sig på Irland har jag tänkt. Så nu ska jag åka dit och göra research. Dels ska jag leta efter en bra by där en del av handlingen ska utspela sig. Jag funderar på Lisdoonvarna, men ni kanske har något bättre förslag? Det ska ligga på västkusten i alla fall.

När jag ändå är där vill jag ju också åka runt i största allmänhet, så har ni några Irlandstips tar jag tacksamt emot dem.
Sedan undrar jag om någon av er har koll på hur man kan hitta ponnytävlingar på Irland. Typ tdb, alltså?
 
Planerar en ny bok och den ska delvis utspela sig på Irland har jag tänkt. Så nu ska jag åka dit och göra research. Dels ska jag leta efter en bra by där en del av handlingen ska utspela sig. Jag funderar på Lisdoonvarna, men ni kanske har något bättre förslag? Det ska ligga på västkusten i alla fall.

När jag ändå är där vill jag ju också åka runt i största allmänhet, så har ni några Irlandstips tar jag tacksamt emot dem.
Sedan undrar jag om någon av er har koll på hur man kan hitta ponnytävlingar på Irland. Typ tdb, alltså?

@Ramona borde ha bra idéer:)
 
Jag vill slå ett slag för orten Killaloe :angel::D den ligger rätt bra till på vägen mellan Dublin och västkusten så det kan vara värt att stanna där en timme eller två och sträcka på benen.

När jag bilade runt på södra delen av västkusten så tyckte jag nog att Tralee var en av dom finaste ställena, jättemysig liten stad (ort?) och bra plats om en vill åka ut på Dingle-halvön. Och om en bilar dit så var det himla trevligt att köra längs med kusten - stundtals rätt spektakulära vyer och en hel del får som skulle passera på vägarna :D Tar ju såklart längre tid men ja, vi körde från Limerick via Tarbert och till Tralee längs kusten och det är ju inga enorma avstånd :)

Sen gillade jag Killarneys nationalpark, jättevacker och fin att rida i!

@hvala har säkert bra tips också :)
 
Senast ändrad:
Jag vill slå ett slag för orten Killaloe :angel::D den ligger rätt bra till på vägen mellan Dublin och västkusten så det kan vara värt att stanna där en timme eller två och sträcka på benen.

När jag bilade runt på södra delen av västkusten så tyckte jag nog att Tralee var en av dom finaste ställena, jättemysig liten stad (ort?) och bra plats om en vill åka ut på Dingle-halvön. Och om en bilar dit så var det himla trevligt att köra längs med kusten - stundtals rätt spektakulära vyer och en hel del får som skulle passera på vägarna :D Tar ju såklart längre tid men ja, vi körde från Limerick via Tarbert och till Tralee längs kusten och det är ju inga enorma avstånd :)

Sen gillade jag Killarneys nationalpark, jättevacker och fin att rida i!

@hvala har säkert bra tips också :)
Du är mer insatt än mig. Jag minns ingenting :o Jag var mest på sydkusten och lite i inlandet så jag har dålig koll på västkusten, men jag håller med om Tralee och Dingle-halvön/County Kerry. Min bas var ju annars Cork. Kinsale och Cobh är mysiga små sommarstäder vid vattnet, väldigt lika kustbyarna i Cornwall.
 
Lite googling

Showjumping Irland, https://www.sji.ie/Schedule/Search/Animals

Horse sport Ireland (under governance hittade jag ett formulär för sökning på hästar)
https://www.horsesportireland.ie/ men det verkar vara för loggged in users only.

Stort tack!!

Jag måste vara trög, men jag fattar inte riktigt när jag går in på sidorna. Det jag vill är att hitta en ponnytävling under den vecka jag är på Irland 1-7 september. Helt på västkusten nånstans, eller Connemara. Någon som hittar något? :)
 
Jag vill slå ett slag för orten Killaloe :angel::D den ligger rätt bra till på vägen mellan Dublin och västkusten så det kan vara värt att stanna där en timme eller två och sträcka på benen.

När jag bilade runt på södra delen av västkusten så tyckte jag nog att Tralee var en av dom finaste ställena, jättemysig liten stad (ort?) och bra plats om en vill åka ut på Dingle-halvön. Och om en bilar dit så var det himla trevligt att köra längs med kusten - stundtals rätt spektakulära vyer och en hel del får som skulle passera på vägarna :D Tar ju såklart längre tid men ja, vi körde från Limerick via Tarbert och till Tralee längs kusten och det är ju inga enorma avstånd :)

Sen gillade jag Killarneys nationalpark, jättevacker och fin att rida i!

@hvala har säkert bra tips också :)

Tack för tips!

Jag liftade runt hela Irland för 30 år sen. Har alltid längtat tillbaka. :heart
 
Stort tack!!

Jag måste vara trög, men jag fattar inte riktigt när jag går in på sidorna. Det jag vill är att hitta en ponnytävling under den vecka jag är på Irland 1-7 september. Helt på västkusten nånstans, eller Connemara. Någon som hittar något? :)
https://www.sji.ie/Schedule/Search/Shows klickade jag på shows och sen mellan vilka datum. Då får jag upp tävlingarna klickar jag sen på tävlingen ser jag om det är ponny, häst eller båda och var i landet det ligger.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 703
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 517
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 412
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp