Förfina ett tråkigt pannband

Sv: Förfina ett tråkigt pannband

hur gjorde du det? *nyfiken*:p

Snyggt!
Jag håller på att bygga ett pannband i samma form, men ska ha lila stenar istället för kedja.

Snyggt!!:) Hur gjorde du egentligen, hur kunde det bli så snyggt??:D ;)

Jättesnyggt! Hur gjorde du?

Jag har bara flätat på vanliga pannband med eltejp. Ska köpa lite sidenband också...

Jag tog ett halsband som jag aldrig använt och sen gjorde jag hål med en syl också sydde jag fast halsbandet med björntråd.

Knipsade av dom överflödiga ändarna och limmade på lite mjukt skinn på baksidan, dels för skydd av tråden dels skydd så det inte skavde i pannan på hästen..

Gjorde det på en eftermiddag, och enda nackdelen var 2 värkande händer....kanske inte såå bra för ett par reumatiska händer, men något "straff" ska dom ha dom "elaka" värkande klumparna... :devil: ;)

smart =)
ska rota fram och se vad för gamla pannband jag har =)

/M

OT

Fick din mamma sytt din orangea outfit?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 362
Senast: Cambrie
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: MiaMia
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 199
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka