Förhindra.....

Esswe

Trådstartare
Hej hur ska man förhindra att hästen får styltor i skorna?

Ska ut och tolka eller rida på långtur och då är det ju bra om det inte fastnar för mkt snö i skorna på hästen.

Hittade ingen tråd om detta nämnligen

Sv: Förhindra.....

Eller om hästen kanske är skodd nyss så kan du göra egna sulor av plastlock till glasbyttor. Klipp de lagom stora o kila in dem mellan sko o hov. Det hjälper lite iaf :D Sen finns ju massa andra tips som matolja, tjära, stearin o liknande :D

Snösulor är nog enda sättet tror jag, sätt på sånna som går över hela hoven om du vill förhindra det på bästa sätt. Och ha med dig hovkrats för säkerhets skull. Ta på broddar och ut och ha kul! :bump:

Snösulor är nog enda sättet tror jag, sätt på sånna som går över hela hoven om du vill förhindra det på bästa sätt. Och ha med dig hovkrats för säkerhets skull. Ta på broddar och ut och ha kul! :bump:

De som täcker hela sulan är vanliga sulor. För att skydda sulan pga olika saker. Snösulor är de som har en kanal runt om bredvid skon :D

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 494
Senast: Badger
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Islaend
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 580
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur