Forkörning

Brisa

Trådstartare
Har i jobbet snubblat över en hästaktivitet som jag aldrig stött på tidigare: forkörning. Är såklart jättenyfiken och behöver också lite input till mitt arbete. Någon här som deltagit i en sådan och vill berätta lite om upplevelsen?

Sv: Forkörning

Forbonderesor går från klövsjö till röros och har hemsida forbonden.se.Sen tror jag det går en anslutningsresa från hälsingland till klövsjö.Dessutom går det olika resor som samanstrålar i skästra i järvsö (youtube-skästra)två videos om infarten.

Har googlat runt lite och har kikat in på den sidan. Det verkar vara rätt många som har detta som intresse - om det inte är samma personer på alla resor förstås...

Har du varit med på någon tur nån gång?

Har inte varit med det är lite trassligt att vara med först skall häst och vagn till starten 2 resor sen hamnar man med hästen och vagnen i järvsö och bilen vid starten (till skästra åker man vagn pga slädföret ).

Nej, jag har förstått att det är ganska mycket jobb runt om. Man måste nog ha bra uppbackning av andra som hjälper till med kringservicen. Och att både häst och utrustning måste vara i topptrim innan man vågar sig på en tur...

Härliga bilder. Den första bilden på ett forbondebarn som jag sett! :)

:rofl: Jag läste "fortkörning"! Undrade om det var nån kapplöpningsgren jag inte kände till :idea: Eller om någon blivit stoppad i en hastighetskontroll :D

HAHAHA! :D:D Vilken tur att jag inte var ensam, trodde jag blivit helt knasig! *vågade dock inte säga ngt :D*

Ibland måste man läsa lite mer noga!

Min vd kallade mig via outlook till det första mötet, och då läste jag också fortkörning och tänkte direkt att "det kan inte ha varit jag!". :D:D

Googlade f ö på forkörning, och det kom många träffar, typ 25%, som pratade om hastighetsbevakning och rattfylla och sånt... så jag anar att det är en rätt vanlig felstavning! :D

Du har ju redan fått hemsideadressen till Nirsgård, maila till Kristin och hör med henne. Det är förmodligen hennes dotter som du sett på bild då du skrev forbondebarn. Hon och Thomas har stor erfarenhet av forbonderesorna och just nu pågår väl förberdelser och träning inför årets resa till Skästra marknad (21 Mars) för fullt.

/M

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
854
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 087
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 096
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 414
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka