Förlorad nyckel?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 066

Texaz

Trådstartare
Lås måste bytas, då förra hyresgästen "slarvat" bort sin nyckel. Vem är ersättningsskyldig?

Ska hyresvärden ta detta eller är det fd hyresgästen? Om sistnämnda, hur skälig är ersättningen?

Sv: Förlorad nyckel?

Vi har fått betala ett nytt lås p.ga borttappad nyckel. Kostade 3700 kr.

Man köper ny cylinder så blir det inte så dyrt.
Mamma gjorde det när hon skulle sälja och hade tappat bort nycklar.
Oftast byter hyresbolag hela låset och det blir oskäligt dyrt.
Ibland täcker försäkringsbolaget en del

Nej det blir inte så dyrt, men en jäkla massa besvär:(

Kan hyresgästen endast krävas på kostnad för cylinder, eller?? Kommer kosta en del i resor och tid..

Kan hyresgästen endast krävas på kostnad för cylinder, eller?? Kommer kosta en del i resor och tid..
Nu vet jag inte hur du bor. Men att byta cylinder kostar inte mer än 300-500:- ifall låssmeden kommer ut och fixar det.

Bor ju en bra bit från stan, så tror att det kan dra iväg....

Den skada hyresvärden lider ska hyresgästen ersätta. D v s hela kostnaden för byte av cylinder/lås. Inkl. låssmed etc om så krävs.

Liknande trådar

Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 320
Senast: Twihard
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in... 2
Svar
22
· Visningar
677
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 926
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka