Förlorat en vän...

coolia

Trådstartare
Igår besökte vi Ikea ihop. Vi hade pratat på telefonen dagen innan om att vi skulle äta där och jag skulle hämta henne från hennes jobb. Lunchtid så jag sa att jag vill äta först och sen gå i varuhuset. När vi är på Ikea vill hon först gå i varuhuset och blev skitsur när jag ville äta. Ordentligt gräl pga av en sån skitsak.

Idag skrev hon till mig och undrar om vi kan träffas. Ja vi kan väl äta ihop skrev jag. Hon vet att jag är dålig på att laga mat och vi brukar alltid äta på ett stamhak när vi träffas. Jag hämtar upp henne på stationen eftersom hon hade varit i stan och shoppat. Jag kör som vanligt till stamstället och hon blir upprörd och säjer att hon förväntade sig att vi åker hem till mig och äter. Hon hade inte pengar till mat sa hon.

Jag sur och säjer att det fanns pengar till kläder men inte till mat. Hon sur och menar att hon trodde jag skulle bjuda på mat. Jag sur eftersom jag har bjudit på mat kanske 15-20 ggr under årens lopp och hon enbart en gång.

Nåja. Jag hade ingen mat hemma så jag sa att vi måste handla och jag vill att hon betalar hälften eftersom jag inte vill bjuda mer. Hon sur förstås och berättar hur knäpp jag är som vill äta innan jag går på Ikea. Hon hade minsann frågat både sin mamma och sin sambo om man äter innan man går på Ikea. Och båda hade sagt att ingen normal människa äter innan man går på Ikea.

Ledsen.
 
Jag åkte till affären och vi skulle handla mat. När jag sa att jag vill att vi delar på det blev hon arg och skrek att nu avslutar vi vår vänskap.
 
Hon sur förstås och berättar hur knäpp jag är som vill äta innan jag går på Ikea. Hon hade minsann frågat både sin mamma och sin sambo om man äter innan man går på Ikea. Och båda hade sagt att ingen normal människa äter innan man går på Ikea.
Då måste jag vara otroligt onormal som åker till IKEA endast för att äta! :eek:

Skämt åsido, det finns många som äter när de är på IKEA, det är ingenting onormalt. Låter som att ni båda kanske är lite trötta på varandra, kanske bra att ta en paus från varandra ett tag. Skulle det sen bli att ni blir vänner igen så har du din vän tillbaka, skulle det bli att ni inte blir vänner igen så kanske det är det som var menat att hända. Energitjuvar finns överallt, även förklädda som "vänner", och ibland är en paus det som behövs för att en viss person ska förlora "energitjuvstatus" och bli en vän.
 
Igår besökte vi Ikea ihop. Vi hade pratat på telefonen dagen innan om att vi skulle äta där och jag skulle hämta henne från hennes jobb. Lunchtid så jag sa att jag vill äta först och sen gå i varuhuset. När vi är på Ikea vill hon först gå i varuhuset och blev skitsur när jag ville äta. Ordentligt gräl pga av en sån skitsak.

Idag skrev hon till mig och undrar om vi kan träffas. Ja vi kan väl äta ihop skrev jag. Hon vet att jag är dålig på att laga mat och vi brukar alltid äta på ett stamhak när vi träffas. Jag hämtar upp henne på stationen eftersom hon hade varit i stan och shoppat. Jag kör som vanligt till stamstället och hon blir upprörd och säjer att hon förväntade sig att vi åker hem till mig och äter. Hon hade inte pengar till mat sa hon.

Jag sur och säjer att det fanns pengar till kläder men inte till mat. Hon sur och menar att hon trodde jag skulle bjuda på mat. Jag sur eftersom jag har bjudit på mat kanske 15-20 ggr under årens lopp och hon enbart en gång.

Nåja. Jag hade ingen mat hemma så jag sa att vi måste handla och jag vill att hon betalar hälften eftersom jag inte vill bjuda mer. Hon sur förstås och berättar hur knäpp jag är som vill äta innan jag går på Ikea. Hon hade minsann frågat både sin mamma och sin sambo om man äter innan man går på Ikea. Och båda hade sagt att ingen normal människa äter innan man går på Ikea.

Ledsen.
Nyckeln till alltihop verkar vara att du vill att ni ses över en måltid ute, och hon tycker det blir för dyrt att äta ute varje gång ni ska träffas.

Jag skulle tänka att man gör olika saker med olika vänner. Just den här vännen tycker inte det är lika trevligt att ses just över mat ute som du. Lösningen är enkel: ät innan eller efter ni ses, och sen gör ni annat än äter ute när ni ses. Hon verkar ju hellre lägga sina pengar på att handla saker än på att äta ute, och det måste ju få vara ok.
 
Igår besökte vi Ikea ihop. Vi hade pratat på telefonen dagen innan om att vi skulle äta där och jag skulle hämta henne från hennes jobb. Lunchtid så jag sa att jag vill äta först och sen gå i varuhuset. När vi är på Ikea vill hon först gå i varuhuset och blev skitsur när jag ville äta. Ordentligt gräl pga av en sån skitsak.

Idag skrev hon till mig och undrar om vi kan träffas. Ja vi kan väl äta ihop skrev jag. Hon vet att jag är dålig på att laga mat och vi brukar alltid äta på ett stamhak när vi träffas. Jag hämtar upp henne på stationen eftersom hon hade varit i stan och shoppat. Jag kör som vanligt till stamstället och hon blir upprörd och säjer att hon förväntade sig att vi åker hem till mig och äter. Hon hade inte pengar till mat sa hon.

Jag sur och säjer att det fanns pengar till kläder men inte till mat. Hon sur och menar att hon trodde jag skulle bjuda på mat. Jag sur eftersom jag har bjudit på mat kanske 15-20 ggr under årens lopp och hon enbart en gång.

Nåja. Jag hade ingen mat hemma så jag sa att vi måste handla och jag vill att hon betalar hälften eftersom jag inte vill bjuda mer. Hon sur förstås och berättar hur knäpp jag är som vill äta innan jag går på Ikea. Hon hade minsann frågat både sin mamma och sin sambo om man äter innan man går på Ikea. Och båda hade sagt att ingen normal människa äter innan man går på Ikea.

Ledsen.

Jag tycker inte att det låter speciellt charmigt att din vän blir sur för att hon förväntat sig att du ska bjuda henne, och det är inte heller sympatiskt att det är ojämlikt i statistiken gällande vem som bjuder vem. Däremot så måste jag säga att jag alla dagar i veckan skulle prioritera att köpa kläder framför att äta ute (men skulle inte förvänta mig att någon annan ska betala för min mat, tvärtom).
 
Jag håller på och sorterar gamla papper så det är kaos här hemma. Papper i olika högar på golvet. Jag skickade en bild på kaoset till henne för att visa att det är stökigt här gemma. Inte läge för besök tyckte jag. Nen det budskapet gick inte fram.
 
Jag håller på och sorterar gamla papper så det är kaos här hemma. Papper i olika högar på golvet. Jag skickade en bild på kaoset till henne för att visa att det är stökigt här gemma. Inte läge för besök tyckte jag. Nen det budskapet gick inte fram.
Låt henne ta första kontakten efter det här.
 
Vilken kinkig vän du verkar ha. Men jag tror inte att du nödvändigtvis måste ha förlorat henne, gräl om skitsaker kan man ju ofta komma över.
 
Hon är en energitjuv men jag har svårt att få vänner så jag har accepterat mycket från henne. Men efter dagens upplevelser är jag hellre utan henne. Då och då har jag försökt att sätta ner foten eftersom hon är totalt gränslös.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp