Formatera om datorn

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 032
I

Isidor

jag har windows XP på engelska skulle vilja veta vart man går in när man ska formatea om datorn :confused:

sätt in skivan till det operativsystemet som du vill ha och starta om där så kommer den att starta ifrån skivan och sedan får du välja formatera.......

vad är det för enhet du skall formatera?
c kommer nog att bli ett problem eftersom xp inte är dosbaserat....

Vad menas med att XP inte är dos baserat? :confused:
Ska formatera min dator direkt jag kommit över min XP-skiva och jag ska enbart formatera C-disken.

Har formaterat enbart C-disken tidigare och haft allt "övrigt" (alltså alla program, spel, filmer osv som inte hör till windows) kvar efter formateringen.

"vad är det för enhet du skall formatera?
c kommer nog att bli ett problem eftersom xp inte är dosbaserat.... "

Vad är det för skitsnack?
Tror du att C hade gått att formaterat om det hade varit dosbaserat?
Problemet är att man inte kan formatera den enhet som man startar på, en inbyggd säkerhets-spärr i dom flesta operativsystem!
För att formatera c måste man alltså starta från diskett eller cd eller från en annan partition!

om du ser vad jag svarade på så svarade jag på om man kunde formatera om utan skiva o då sa jag att det kan bli svårt eftersom det inte är dosbaserat... eftersom man antingen behöver skiva eller diskett (som ogftast inte används idag..) jag är inte helt tappad och jag frågade även vilken enhet hon skulle fomatera om eftersom jag vet att c inte kan det utan skiva eller diskett....

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fjorde en felanmälan av det som är på bilden. Beskrev att den inte går att koppla in i datorn pga har blivit böjd. Men vad heter...
Svar
4
· Visningar
324
Senast: Elo
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 032
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 411
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka