formatera om datorn

golden_tinka

Trådstartare
Behöver formatera om hårddisken (säger man så?) på min nya bättre begagnade dator!
men hur gör jag? vet att jag nånstans på datorn ska kunna hitta dom filer jag behöver skriva över till cd för att kunna formatera...
Men var?:crazy:
 
Sv: formatera om datorn

Det enklaste sättet, om du inte har något du behöver spara på, är att använda installationsskivan till Windows XP och formatera om när möjlighet ges där. För du måste ju ändå installera om Windows efter formateringen, lika bra att göra två saker samtidigt. ;)
 
Sv: formatera om datorn

Om du syftade på det under "Partitionera och formatera hårddisken med hjälp av installationsprogrammet för Windows XP".

Det är inte så klurigt som det verkar. Det du ska välja är "Formatera partitionen med NTFS-filsystemet (snabb)" när du kommit så långt i installationen.

Vågar du dig inte på det själv, be någon i din bekantskapskrets om hjälp ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
147
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
666
Senast: tuaphua
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
743
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
647
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp