Datorproblem, kan ej hitta bootable operating system

tuaphua

Trådstartare
Hjälp! Vad fasen sker?
Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten.
Jag får bara upp en ruta som ser ut som bilden nedan. Jag har testat göra som Microsoft skriver på deras hemsida. Men det funkar inte.
Jag har så INTE tid att vara utan dator nu. Eller åka tretusen mil till någon som kan laga. Vet någon om jag kan göra något för att få igång skiten?

IMG_0946.jpeg
 
Hjälp! Vad fasen sker?
Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten.
Jag får bara upp en ruta som ser ut som bilden nedan. Jag har testat göra som Microsoft skriver på deras hemsida. Men det funkar inte.
Jag har så INTE tid att vara utan dator nu. Eller åka tretusen mil till någon som kan laga. Vet någon om jag kan göra något för att få igång skiten?

Visa bifogad fil 132090
Har du nån usbsticka med windows på? Så du kan installera om/laga?
 
Har du nån usbsticka med windows på? Så du kan installera om/laga?

Har du mer än en hdd i din dator?
Tyvärr ingen USB med windows. Dock kommer sambo hem sent ikväll. Så jag kanske kan fixa det via hans dator. Om jag bara hittar någon usb här hemma.. 😬
Ingen aning om antal hårddiskar dessvärre. 😬 Jag är komplett teknikidiot!
 
Tyvärr ingen USB med windows. Dock kommer sambo hem sent ikväll. Så jag kanske kan fixa det via hans dator. Om jag bara hittar någon usb här hemma.. 😬
Ingen aning om antal hårddiskar dessvärre. 😬 Jag är komplett teknikidiot!
Insåg att surface är någon slags tablet va? Så du har du förmodligen bara en hdd.
Jag gissar på att något blivit fel under uppdateringen så den inte kan starta upp windows som den ska.
 
Insåg att surface är någon slags tablet va? Så du har du förmodligen bara en hdd.
Jag gissar på att något blivit fel under uppdateringen så den inte kan starta upp windows som den ska.
Det är en Surface Laptop.
Ja, något måste gått fel. Vi bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon som kan laga. Plus att jag inte har tid att vara utan dator. Så jag försöker göra allt jag kan för att slippa åka in med den.
Dock är jag totalt tekniskt retarderad utöver också utbränd med en hjärna som inte funkar. 😬
 
Det är en Surface Laptop.
Ja, något måste gått fel. Vi bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon som kan laga. Plus att jag inte har tid att vara utan dator. Så jag försöker göra allt jag kan för att slippa åka in med den.
Dock är jag totalt tekniskt retarderad utöver också utbränd med en hjärna som inte funkar. 😬
Om du kan lösa en recovery usb så borde det fixa problemet.
Vilken modell är det?
 
Sarta i felsäkert läge och gör en systemåterställning till senast gjord återställningspunkt innan uppdateringen?
 
Sarta i felsäkert läge och gör en systemåterställning till senast gjord återställningspunkt innan uppdateringen?
Den går alltså inte att starta alls. Man får direkt upp blå rutan om att inget operativsystem finns.
Då kan man väl inte starta i felsäkert läge?
 
Den går alltså inte att starta alls. Man får direkt upp blå rutan om att inget operativsystem finns.
Då kan man väl inte starta i felsäkert läge?
Aha, trodde processen med uppstart satt igång men gör den inte det öht så går det nog inte.

Fick liknande på min förra laptop, fast den inledde uppstart innan liknande meddelande dök upp och det gick på intet vis att komma in/reparera något.
Den var helt enkelt kaputt från en dag till en annan 🤷‍♀️

Hoppas du har bättre tur 😅
 
Aha, trodde processen med uppstart satt igång men gör den inte det öht så går det nog inte.

Fick liknande på min förra laptop, fast den inledde uppstart innan liknande meddelande dök upp och det gick på intet vis att komma in/reparera något.
Den var helt enkelt kaputt från en dag till en annan 🤷‍♀️

Hoppas du har bättre tur 😅
😱 Ja, det gör jag med! Annars får de fasen lägga in mig. 😅 Paniiik!
 
Hmm, det verkar som rätt boot ordning.
Skit också! Jag kanske får åka in med åbäket då. Jag blir så arg på sånt här. För jag förstår ju inte och kan inte ”läsa av” vad som går fel.
Jag kan ta timme efter timme med bökiga hästar och ha jordens tålamod. För jag kan läsa vad som sker och vet vad som bör komma. Men med det här.. 🤯🤬💣💥
 
Skit också! Jag kanske får åka in med åbäket då. Jag blir så arg på sånt här. För jag förstår ju inte och kan inte ”läsa av” vad som går fel.
Jag kan ta timme efter timme med bökiga hästar och ha jordens tålamod. För jag kan läsa vad som sker och vet vad som bör komma. Men med det här.. 🤯🤬💣💥

Alltså du kan testa att ändra till internminne. Om det fortfarande inte fungerar så kan du bara byta tillbaka.

https://support.microsoft.com/en-au...g-system-b8e6c5b8-7b09-81bb-bfd9-bc118930439c


Det här verkar vara precis vad du letar efter
 
Alltså du kan testa att ändra till internminne. Om det fortfarande inte fungerar så kan du bara byta tillbaka.

https://support.microsoft.com/en-au...g-system-b8e6c5b8-7b09-81bb-bfd9-bc118930439c


Det här verkar vara precis vad du letar efter
Har provat de två första alternativen. Har dessvärre ingen recovery-usb. Men tänkte att jag ev får försöka skapa en sån med sambos dator när han kommer hem. Han kommer sent ikväll. Tur att han inte var borta längre.
Hoppas, hoppas det kan funka! :nailbiting:
Även om jag nog inte hinner testa ikväll.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn. Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Sharpless
·
M
IT & mobiler För tre veckor sedan köpte jag mig en liten Samsung minidator eftersom jag ska börja plugga på distans och min gamla dator inte var så...
Svar
3
· Visningar
1 676
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 661
Senast: Araminta
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 962
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp