förprövning av djurstall

Boerperd

Trådstartare
Jag har fått hem pappren för ansökan om förprövning. HJÄLP!!!:confused: :eek:

Jag ska ha ett stall med tre boxar och tre lösdriftplatser, också allt detta!!!

Hur noga är dom, verkar ju som om man måste anlita arkitekt och ingenjör...

Jag kommer att bygga stallet själv och hålla det basic men följer riktlinjerna från DSM noga.. Men hallå, u värde på isolering, brandceller osv osv, man kan ju bli rädd för mindre!!

Så ni har fått godkänt, hur noga har ni fyllt i???

Tack på för hand!

Sv: förprövning av djurstall

Vi har byggt om en gammal ladugård till stall för 7 hästar och jag kan bara säga att här var det jätte noga. Vi hade hjälp av en konsult som bara jobbar med sådant och vi fick iaf anmärkningar och fick göra ändringar på ritningen.
Brand cell är de olika utrymmen så som sadelkammare foderrum och själva stallet, i ditt fall kanske oxå lösdriften, de olika delarna måste vara byggda så att åtminstone den del som hästarna vistas i är säkrad för branangrepp utifrån i 60 min tror jag.
Men om man har en detaljerad ritning så är det inte hela världen om de har anmärkningar för vi pratade med dem och gjorde ändringar efter hur de ville att det skulle vara. vi hade inga problem.
Lycka till med nya stallet:D

Liknande trådar

Foder & Strö Sedan november 2011 har vi fodrat våra hästar med horsehage. Dels pga av att vi inte har varken förvaringsplats eller möjlighet att...
Svar
2
· Visningar
1 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka