försäkring - besiktning

M

mizz_perfect

jag tänkte lägga om mina försäkringar på shettisarna från a.... till i*.

den ena hästen har haft urinvägsinfektion som jag nämnde i en ruta där sjukdomshistoria skulle skrivas. bara för det ville dom att jag skulle skicka in en kopia på vet. besiktning. dom kan väl inte mena alvar? vad ska veterinären göra? kolla att shettisen mår bra, sen då? verkar ju väldigt onödigt med besiktning för en sån liten skitsak.

eller vad anser ni?

isåfall kan ju lika gärna försäkringen stå kvar på andra bolaget än att jag ska kosta på en dyr besiktning av en häst som dessutom är utlämnad på foder.

kommentarer?

Sv: försäkring - besiktning

Jag har full förståelse för att bolagen vill ha en besiktning om en hästägare talar om att hästen har varit behandlad för någonting - så är det ju med alla liv/sjukförsäkringar (även på människor). Bolagen vill ju egentligen bara ha de som är fullt friska ;)

Jag har aldrig bytt bolag på äldre hästar, jag skulle nog tänka över ett byte om jag var du. Fast du kanske har en jättebra anledning till att byta bolag...

hästen i fråga är 5år så speciellt gammal tycker jag inte att han är:idea:

anledningen till bytet är att jag får bättre förmåner och rabatter att ha alla hästar samlade där!

jovisst men det känns som bortkastade pengar att ta ut en veterinär till fodervärden som har han på foder. vad ska veterinären göra, konstatera att hästen ser frisk ut och inte haft urinvägsinfektion på 4 år...

haha får hoppas på att dom inte ska ta pissprov isåfall. vet vilket elände det var att få ett sånt när han va dålig. fy vilken tid det tog. när han äntligen skulle pissa och jag närmade mig så slutade han. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 817
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och... 2
Svar
36
· Visningar
5 212
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text... 2
Svar
28
· Visningar
5 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka