Försäkring, enbart veterinärvård?

Riley

Trådstartare
Som rubriken lyder: Finns det något bolag där man kan välja enbart veterinärvård utan att tvingas kombinera den med liv/användbarhet?

Sv: Försäkring, enbart veterinärvård?

Jahaa, jag antog att det inte var ett alternativ för att sådana där "begär offert"-formulär brukar kräva att man fyller i både och. Men då vet jag, tack! :) (och för PM:et, sitter borta nu men slänger iväg ett mail när jag har mer tid!)

Hos agria går det utmärkt. Jag har bara vet.vård på shettisen, ingen livförsäkring.

Är det någon som vet hur det ligger till hos If?
Vill om möjligt helst slippa rörlig självrisk, som jag tyvärr såg att både Sveland och Agria (som jag helst inte heller vill ha av andra skäl) har, och/eller att behöva betala en miljard extra för att välja bort den.

Senast ändrad:

Sveland
Folksam går inte.

Jag har Folksam och man kan ha liv 5000:- och vet försäkring. 5000:- täcker avlivnings kostnaderna.

Har Agria också på ett par hästar och bara vet försäkring med dem.

Dina Försäkringar har enbart veterinärvård också.

Hos Sveland kan du få fast självrisk 1 900:- och slippa den rörliga om du betalar ett tillägg. Kolla vad det kostar för din ras.

A

Har du Dina försäkringar?
Jag har hört så mkt illa om dom.
Bla kör det omkring en bil var jag bor med dekalen "Vill du bli lurad? Använd Dina försäkringar"...

Är de så dåliga?

(förlåt, lite OT)

Vill om möjligt helst slippa rörlig självrisk, som jag tyvärr såg att både Sveland och Agria (som jag helst inte heller vill ha av andra skäl) har, och/eller att behöva betala en miljard extra för att välja bort den.

På If är lägsta liv för ponny 3.000:- och för häst 5.000:-
Kostar inte mycket för så lågt liv och täcker en del av avlivningskostnaden.
Dock kan man få utan liv om man så vill, men då måste man specielt be om det.

Jag har inte Dina Försäkringar - än. Men jag ska byta med både hästar, hundar och lantbruk. Här där jag bor har jag bara hört gott om det bolaget och premierna är bra.

Tycker det är lite konstigt att man kör omkring med en sådan dekal - har han själv tillverkat den? För det lär väl inte finnas massproducerade?

Givetvis är det så att alla försäkringsbolag har kunder som på ett eller annat sätt är missnöjda. Och det kan finnas många olika anledningar till missnöjet och uppfattningar om vems felet är.

A

Jag har IF med endast veterinärvård till min ena och jag betalar inget extra för det heller. :)

Jag har IF med endast veterinärvård till min ena och jag betalar inget extra för det heller. :)

Självklart kostar det inget extra att inte ha liv.
Men man måste som sagt be om det specielt, annars är det de lägsta belopp jag skrev i mitt svar ovan
Är dock ingen störe prisskilnad med det låga livet ( 3000:- för ponny och 5.000:- för häst) och inget alls, så mycket mening är det inte...

Jag har IF till mina hästar.
De har ett lågt livbelopp och jag betalar bara någon hundring/år extra för livvärdet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 769
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
351
Senast: escodobe
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
349
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 081
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka