Försäkring/röntgen

Sv: Försäkring/röntgen

Agria är dyrt och inte så bra tycker jag.
Jag har haft folksam
stot hjärntumör skulle magnetröntgas, Kostade för mycke på en gammal häst. fick inget för det.

Men unghästen skadade sig i hagen . Röntgade på skara. Han stod i 10 dagar. Självrisk 2100- ingen prosent. Allt gick på 50 000-
Nästa unghäst skulle säljas. Han röntgade nacken. Hade wobbler slinger. Avlivades. Fick ut all
utan slaktare och självrisken 2100.
folksam är bra och billiga

Agria är dyrt och inte så bra tycker jag.
Jag har haft folksam
stot hjärntumör skulle magnetröntgas, Kostade för mycke på en gammal häst. fick inget för det.

Men unghästen skadade sig i hagen . Röntgade på skara. Han stod i 10 dagar. Självrisk 2100- ingen prosent. Allt gick på 50 000-
Nästa unghäst skulle säljas. Han röntgade nacken. Hade wobbler slinger. Avlivades. Fick ut all
utan slaktare och självrisken 2100.
folksam är bra och billiga

kanske skulle ringa dom och ev. byta försäkringsbolag senare..

Gjorde hältundersökning på dotterns arabsto som var halt. Hon fick ryggen röntgad och Agria betalade. Behövde bara betala självrisken om 2300:- allt annat stod Agria för. Och det blev många behandlingar :( som tyvärr inte räckte till. Hon togs bort i början på månaden. :cry: Men Agria har varit toppen att ha att göra med.

Min ridtravare har jag A1-försäkrad hos folksam (tog över befintlig försäkring).

visst kanske agria är bra. Men när dom inte vill veta av rörelsestörningar /hältor på travare o galoppörer så är det ju ganska värdelöst för mig

Tyvärr så är det nog inga bolag som tar just det på aktiva galoppörer och travare eller efter att det gått av banan utan en ordenligt undersökning om att de är friska innan. Så har det varit väldigt länge minst 40 år för att just dessa hästar är överrepresenterade för sådana skador.

Tyvärr så är det nog inga bolag som tar just det på aktiva galoppörer och travare eller efter att det gått av banan utan en ordenligt undersökning om att de är friska innan. Så har det varit väldigt länge minst 40 år för att just dessa hästar är överrepresenterade för sådana skador.

Japp. Så var det med min travare. Jag känner förre ägaren och var med när han undersöktes av veterinär för att hon skulle få lov att teckna en A1-försäkring på honom. Sen när jag köpte honom av henne så tog jag över försäkringen. Det var ju lättast så. :)

visst kanske agria är bra. Men när dom inte vill veta av rörelsestörningar /hältor på travare o galoppörer så är det ju ganska värdelöst för mig

Men det är ju inte Agria i sig som är "dåliga", det beror ju helt på vad för sorts försäkring man har. Det är ju inte så att alla f.d travare får reservationer för hältor just på grund av rasen. Har man gjort en veterinärbesiktning (som åtminstone jag tycker att man borde göra innan man köper hästen), och hästen är godkänd, så är det fritt fram att fullförsäkra om man vill det. Att man i stället tycker det är smidigare att ta över "travförsäkringen", är en annan femma.

Att dömma om man läser inlägg på Buke, ja, det är svårare hos Agria.

Jag skulle själv aldrig ens överväga att ta en djurförsäkring hos Agria, så jag har själv aldrig provat. Men det är en annan femma.

Ja, att aktiva löphästar har reservationer är jag med på. Men varför f.d? Jag trodde att med ett godkänt besiktningsprotokoll inkl böjprov så var det inga problem alls? Men jag har kanske bara haft tur och fått "snälla" försäkringsagenter...

Beror nog också på två saker till.
1. Om man redan är kund och har varit en "bra" kund, då är allt lättare. Går t o m att försäkra överåriga hästar då.
2. Vilket belopp man vill ha hästen i. Ju högre ju svårare.

Absolut inte, jag har inte veterinärbesiktigat en enda av alla hästar jag haft för försäkringens skull. I något fall när jag velat ha hästen lite högre försäkrad har försäkringsbolagets representant varit ute och tittat.

knapplån

Har alltid haft Agriga och aldrig haft någon sorts problem, de har alltid varit trevliga och hjälpsamma. Dock är det som med alla försäkringar viktigt att l'sa och veta vad de räcker och inte, för om man inte gör det tycker ja ginte att man har någon rätt att komma och klaga senare. Har dock aldrig haft en travare eller galloppör försäkrad så det kan jag inte säga någonting om.

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 284
Senast: Stinaxkatt
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 802
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Lavinia
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka