Försäkringar..

J

jjeg

Har just erfarit att dom försäkringar jag har nu inte täcker ett skit...Av 8000:- fick jag endast ut 1900:- ...tror det beror på ...då jag bor i ödemarken är det just resorna som drar upp priserna för att få ut en veterinär..Inga resor och inga mediciner...Någon proffs på försäkringar som nyligenkolla upp dom olika???Betalar alltså 25000 /år i försäkringar på 2 hästar..

Sv: Försäkringar..

Jag bytte för ett tag sedan från F*** till A*** eftersom jag fick veta att F*** inte täcker veterinärens resa, extra jourtillägg, mediciner osv. Man kunde inte ens betala extra för det. Då bytte jag till A*** där man kunde köpa till det för typ 100:-/år.
Nu har tydligen F*** det också enligt vad jag hört...

Aldrig roligt att upptäcka i ett läga som du är, att försäkringen inte täcker "allt"... Jag bor också i skogen så...har samma problem...

summan av allt som jag skrev ..blev 8000 och jag fick ut 1900 ...då är det mesta resor, inställelseavgifter mm.....har a**** men inte den där extra för resor och mediciner..visst har dom gjort nån ändring nyligen? vid årsskiftet..vilka är bättre om du jämför.

Är det inte så att a**** inte täcker mediciner som veterinärerna inte ger ut själva?om man får medicinen av vet så kan man dra av men måste man hämta på apoteket så kan man inte dra av enligt min kompis, har själv inte testat att få ut ngt på ngn försäkring.

Om du har Ag**a så får du först o främst räkna bort självrisken på 2300kr, nu vet jag inte vad det är för skada din kuse har dragit på sig så vad som ersätts vet jag inte.

tog in hästen från hagen, ögonlocket hängde löst, antagligen polarn i hagen bredvid som lyckts få tag och slitit lös...fick sy både invändiga och utvändiga stygn..mediciner detta kostade inte mycket utan alla andra avgifter plus resor..

det står ju i din försäkring vad den ska täcka,så det BORDE inte komma som en överaskning för dig...jag hade en extra försäkring för en liten extra peng som skulle täcka just sådant

Jag bytte för ett tag sedan från F*** till A*** eftersom jag fick veta att F*** inte täcker veterinärens resa, extra jourtillägg, mediciner osv. Man kunde inte ens betala extra för det. Då bytte jag till A*** där man kunde köpa till det för typ 100:-/år.
...

koster 500kr extra per år. Har just pratat med A****

summan av allt som jag skrev ..blev 8000 och jag fick ut 1900 ...då är det mesta resor, inställelseavgifter mm.....har a**** men inte den där extra för resor och mediciner..visst har dom gjort nån ändring nyligen? vid årsskiftet..vilka är bättre om du jämför.

Senaste ändringarna skedde januari -06 som det verkar på deras hemsida. Då tror jag att Plus-försäkringen kom till. Men den måste man ju såklart be om, den lägger de ju inte till automatiskt...

När jag jämförde för nått år sedan tyckte jag A var bättre än F, men som jag senare hört så han F ändrat sina villkor till det bättre. Bäst är om man tar sig tid att sätta sig och läsa försäkringsvillkoren så att man kan bedöma vilken försäkring som verkar passa en bäst.

Är det inte så att a**** inte täcker mediciner som veterinärerna inte ger ut själva?om man får medicinen av vet så kan man dra av men måste man hämta på apoteket så kan man inte dra av enligt min kompis, har själv inte testat att få ut ngt på ngn försäkring.

Saxat från Agrias hemsida:

"Veterinärens resor (punkt 6.2) ersätts med upp till 1 000 kronor per behandlingstillfälle.
6. Försäkringen omfattning
Här anges de förutsättningar och särskilda krav som måste vara uppfyllda för att skadehändelsen ska omfattas av försäkringen.
Krav:
Det är en förutsättning att skadehändelsen omfattas och ersätts ur hästens grundförsäkring. Det är i samtliga fall en förutsättning att vården, enligt veterinärmedicinsk expertis, är medicinskt motiverad samt i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

6.1 Du kan få ersättning för dina kostnader för läkemedel som veterinär ordinerar, utlämnar eller receptförskriver i samband med att denne undersöker eller behandlar din häst.

6.2 Du kan få ersättning för dina kostnader för veterinärens resor i samband med att denne undersöker eller behandlar din häst.

6.3 Du kan få ersättning för dina kostnader för transport av din hästm med djurambulans när det enligt veterinärmedicinsk expertis har varit nödvändigt av medicinska skäl att anlita ambulansen.

6.4 Du kan få ersättning för dina kostnader för nödslakt, avlivning och destruktion av din häst.
"

Bra utdrag!

Till Chrysler: Jag har Agrias försäkring som skuggi har citerat ifrån. Min häst behövde käka antiinflammatorisk medicin ifjol. Receptbelagt och hämtades ut av mig på apoteket. Kostnaderna för medicin slås ihop med veterinärkostnaden. När det går över självrisken på 2300 kr för skadeperioden får man ut ersättning för allt över självrisken.

*kl*

Kan ju bara tillägga att Agria höjer premierna från den 1april, så skynda att täckna försäkring där om någon nu vill...

hör att a är bland dom svåraste att få ut på ..jag ska ta den extra försäkringen.. ...Tandskador finns det nån som täcker det...vet att a inte täcker ...

Inget bolag täcker tandskador som är nåt annat än rena frakturer.

Och nej, a är inte svårare än nåt annat företag.

/trött på alla myter som sprids.

sist jag jämf hade f ett lägre tak än a, det har ju lite betydelse om det handlar om lång tid på ex djusjukhus. i övrigt så tror jag inte att det skiljer så mkt. men det är klart att det är bäst att se över vad man har för nån förs lite då o då.

Inget bolag täcker tandskador som är nåt annat än rena frakturer.

Och nej, a är inte svårare än nåt annat företag.

/trött på alla myter som sprids.

det är veterinärer som sagt detta ???Jag har ingen erfarenhet...

Jag har F-sam och de har ett tillägg som heter Rehab, löjligt billigt 150 kr/år och jag har för mig att där ingår resor. Är dock inte helt hundra men gå in på sidan och checka det. A-a har Plus som också är prisvärt.

Jag har rehab extra på min Folksam försäkring. Och inget tak på ersättningen.

Fast ponnyn har varit frisk och inte träffat veterinär för annat än tandrasp och vaccin de senaste 16 åren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 492
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 420
Senast: Edla
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 299
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31