Försäkringar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BabysMamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 072
B

BabysMamma

Vart har ni Era hundar försäkrade?

Jag tycker att det är skit svårt med försäkringar och är såå dålig på att jämföra den bästa och den sämsta!

Hjälp mig någon..

Sv: Försäkringar

Har alltid haft Agria. Det har aldrig varit några problem med dom. Vad andra bolag tar har jag ingen aning om. Jag har i alla fall alltid varit helt nöjd med dom. Antar nog att de flesta anlitar Agria. Eller........

Har folksam till min hund. Han är blandras

Livbelopp 5.000 kr och Veterinärvårdsbelopp 40.000kr

Summa helårspremie 1657 kr

Har inte hunnit använda den än så jag kan säga hur det funkar

Har alltid haft Agria. Det har aldrig varit några problem med dom. Vad andra bolag tar har jag ingen aning om. Jag har i alla fall alltid varit helt nöjd med dom. Antar nog att de flesta anlitar Agria. Eller........

Jag har hört att Agria ska va dyra.
Men, Agria är ju kännt och jag har fått för mig att dom är bra.

If, folksam och sådant, är dom inte lika bra tror du?:crazy:

Har folksam, anledningen till att jag valde dom var för att hästen är försäkrad där, kollade inte runt och jämförde innan.
Är nöjd med dom.

Senast ändrad av en moderator:

Har folksam, anledningen till att jag valde dom var för att hästen är försäkrad där, kollade inte runt och jämförde innan.
Är nöjda med dom.

Har du behövt haft med dom att göra? Isf..hur har dom varit?
Är dom dyra?

Agria.
Bra, de hjälpte till när mammas hund bröt benet. Trots att han gjorde det innan han hade varit försäkrad tillräckligt länge.
Hade bara varit det i en månad och det skulle inte godtas. Men då vi hade flera försäkringar där vi inte hade använt. Gick det på försäkringen iallafall.

Jag har folksam. Har fått utnyttja min försäkring MÅNGA gånger och har oftast varit nöjd med dem. Tyvärr tar de inte medicinkostrader vilket vissa bolag gör. Nu i efterhand skulle jag tagit något som täcker detta. Lätt att vara efterklok.

Har du behövt haft med dom att göra? Isf..hur har dom varit?
Är dom dyra?

Ja, under hösten har vi genomgått en hältutredningen med hunden som resulterade i tre besök (hoppas det inte blir fler nu) på djursjukhuset. Vid första besöket kom vi upp i självrisken på 1500 så efter det gick de in och betalade allt förutom 20 procent. Var inga problem.
Vet inte vad den ligger på årsvis, vi tecknade försäkringen i somras och första året betalar vi bara för liv 9 500:- den betalar vi 339 kr för. Veterinärvården ligger på 40 000:- (hade ett presentkort på den delen) så det blev billigt första året :laugh:

Jag har folksam. Har fått utnyttja min försäkring MÅNGA gånger och har oftast varit nöjd med dem. Tyvärr tar de inte medicinkostrader vilket vissa bolag gör. Nu i efterhand skulle jag tagit något som täcker detta. Lätt att vara efterklok.

Vid dubbel veterinärvård täcker de medicin upp till 3 000:- per år. Så det beror väl på vilket försäkringsbelopp man väljer :).

Då jag tecknade försäkringen för lite över 4 år sen så tog jag den högsta enligt damen jag pratade med. Jag tror det är någon som tillkommit sista tiden. Det sista året har de ändrat mycket inom bolaget med kostnader m.m. Det fanns inte då.

Sen fanns det något extr aman kunde teckna om man hade folksam som hemförsäkring tror jag det var om jag minns rätt. Jag hade inte alla dessa krav då jag inte hade alla mina försäkringar inom folksam.

Sveland och IF.
Sveland har jag fått ersättning från och alltid varit bra. + Billiga

If, har jag frallorna i då det är enda bolaget som täcker snitt på dem
-Dyra
+har rehab och medecin i försäkringen?

Agria på en katt, och varför jag inte ändrade till annat bolag när jag köpte henne, det vet inte jag men klantigt..

Jag har båda mina försäkrade i If.
Anledningen till det är bla. den fasta självrisken samt att deras veterinärXtra försäkring täcker det jag känner att jag vill ha + att jag hört mycket lite negativt om dem jämfört med andra försäkringsbolag.

Det är ganska lätt att jämföra hund försäkringar så till vida att det bara finns 4 bolag att kolla.
Agria, Folksam If och Sveland.
Jämför till exempel med bil där det finns hur många som helst att välja mellan

Samtliga erbjuder liv försäkring som ersätter om hunden mister livet.
I regel ingen självrisk på livet (inte 100% säker på alla 4 bolagen, men tror att ingen har självrisk på liv.)
Sedan finns det om man har hunden i avel, bruks, jakt möjlighet att teckna till användbarhets skydd som gör att man får ut livbeloppet om hunden förlorar någon egenskap som gör att den kan leva men inte användas i avel, jakt eller bruks (vilket som nu är aktuellt)

Det som skiljer mest är veterinär vårds försäkringen, där är det vara rätt stora skillnader mellan de olika bolagen, både när det gäller självrisker och försäkringens innehåll.
Så det går liksom inte att bara jämföra premier.
Utan det handlar om vad du vill ha och vad du är villig att betala för.

Lättast att jämföra är om du skriver upp vad du vill ha
Liv eller ej ? (inte kopplat till vet vårds försäkringen)
Ev användnings skydd?

Fast självrisk eller med % utöver självrisken på vet vården?
Endast vet. kostnader ersatta eller även medicin, rehabilitering, avlivnings kostnader med mera?

När du vet vad du vill ha ring runt till de fyra bolagen och hör om de kan erbjuda det du vill ha och vad det kostar

Senast ändrad:

Vart har ni Era hundar försäkrade?

Jag tycker att det är skit svårt med försäkringar och är såå dålig på att jämföra den bästa och den sämsta!

Hjälp mig någon..

Jag har precis bytt till Sveland från Agria... Både jag och plånboken trivs bättre där...:)

Jag har 1 försäkrad i Folksam, sen dom andra 2 i agria och agria är vad jag komma fortsätta köra med, har bara inte blivit av att jag bytt på ena hunden.

Vi har våran schäfer försäkrad i Folksam o där hade vi även våran sheltie försäkrad. Gamla schäfern tog vi över som treåring o hon var försäkrad i Agria där hon fick stå kvar. Nöjd med båda försäkringsbolagen men en fördel med Agria är att deras vet.vårdstak är 60000 till skillnad från Folksam som "bara" har 40000 kr. Nu är det väl inte så ofta man kommer upp i dom summerna men ibland gör man ju trots allt det.:grin:

jag hade agria plus extra(vet 60.000 och liv 5000) till min hund när hon var mindre men de bara höjde och höjde premierna även efter att valprabatten hade slutat gälla (sista gången var det höjt med 1100/ år) och kan tillägga att min hund har varit 100% frisk och skadefri. när vi kontaktade agria för att höra om anledningen till alla höjningar kunde de inte svara på varför de visste inte själva varför vi hade fått den höjningen på min hund men inte på mammas (nästan jämngamla och samma försäkring)

har precis bytt till folksam pga jag har dem själv på olycks- liv- gravid och andra försäkringar och har aldrig haft något strul med dem.
nu har hon vet 40.000 och liv 5000 och eftersom jag har henne på autogiro betalar jag bara 90kr/mån :) eftersom jag har en samlingsrabatt hos folksam.:banana:

Jag har på vår renrasiga AGRIA EXTRA PLUS då det täcker rehabilitering o alla sorters dolda fel. Dom har aldrig strulat för oss inte ens när vår 2,5åriga hanhund nu fått diagsnosen Artros o inom npgra år behöver tas bort. Ringde o hörde o dom ersätter hela livbeloppet oavsett NÄR han tas bort. O den evetuella rehabiliteringen som kommer krävas ersätter dom o även mediciner. Den är lite dyrare än en "vanlig" försäkring men är oturen framme så är man glad när dom är försäkrade för allt. Så denr ekommenderar jag strak. Men går bara att ta på renrasiga tyvärr.

Jag har If på grund av att de är dom enda som har fast självrisk, skönt att veta vad man behöver betala.

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 391
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 132
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 596
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
372
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet