Försäkringsbolag begränsar maxersättningsbeloppen: ”Tar vårt ansvar”

Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med husdjur – det anser Sveland djurförsäkringar. De väljer därför att begränsa maxersättningsbeloppet i flera av sina nya försäkringar och hoppas att flera bolag ska göra likadant.

Djurägare frågar inte vad saker kostar, nej kanske inte men när jag valde veterinär sist tog jag aktivt den som redovisade (ja är väl cirkapriser men ändå) priset för olika saker på sin hemsida.

Intressant att ingen av deras kunde nådde upp till maxbeloppet! Tycker ofta man hör det argumentet; "det blir snabbt så dyrt" att man alltid behöver ha max i försäkring.

Intressant att ingen av deras kunde nådde upp till maxbeloppet! Tycker ofta man hör det argumentet; "det blir snabbt så dyrt" att man alltid behöver ha max i försäkring.
De har ju haft ett väldigt högt maxbelopp, så högt är väl inte de andra bolagen?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 598
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31