voltis
Trådstartare
Min mamma ska ta över min morbrors häst, som jag sen ska ta hand om.
Hon är inte försäkrad alls nu
, och hon ska snart transporteras över halva sverige till oss. Så vi vill självklart ha henne försäkrad innan hon åker. Men mamma kommer troligtvis inte stå som ägare innan hon kommit hit... Hur gör vi då med försäkringen? Kan vi teckna en fastän hon inte är vår ännu? (Fyller vi i morbrors namn som ägare då och ändrar det sen när mamma blivit rättmätlig ägare?)
Och så undrar jag om det är min mamma som kommer vara ägare eller jag som ska ta hand om hästen som bör stå för föräkringen? Är det ngn skillnad, tänkte mest på eftersom det är jag som kommer få åka med henne till ev. klinikbesök mm. Om det då måste vara jag som står på försäkringen, eller om det inte spelar någon roll? (Ja för oss spelar det ingen roll alls!)
Hittade inget info om dessa saker på Agrias hemsida, ska ringa dom sen men tänkte kolla med er först om ni har ngt hum bara!
Tack på förhand!
Hon är inte försäkrad alls nu
Och så undrar jag om det är min mamma som kommer vara ägare eller jag som ska ta hand om hästen som bör stå för föräkringen? Är det ngn skillnad, tänkte mest på eftersom det är jag som kommer få åka med henne till ev. klinikbesök mm. Om det då måste vara jag som står på försäkringen, eller om det inte spelar någon roll? (Ja för oss spelar det ingen roll alls!)
Hittade inget info om dessa saker på Agrias hemsida, ska ringa dom sen men tänkte kolla med er först om ni har ngt hum bara!
Tack på förhand!