Forskning om torrfoder

Sv: Forskning om torrfoder

Men jag tänkte just om vanliga sällskapshundar inte utnyttjar kolhydraterna och att det leder till dålig mage, t.ex? Däremot om hunden t.ex. fystränas och jobbar hårt längre stunder kan de ha nytta av det, typ kolhydratsladdning för människor? Jag sdka läsa artikeln, har bara inte haft tid;).

Snarare tvärtom, sällskapshundar som inte jobbar så hårt o därmed behöver mindre mat har lättare att ta upp kolhydraterna i tunntarmen.
PL

Det var väl ändå det jag efterfrågade när jag startade tråden?!

Ja självklart, jag fick bara lite intrycket av att du ratade foder innehållande spannmål redan INNAN du fått din fakta. Men jag hade säkert fel :)

Tack för alla svar! Så, kolhydrater gör egentligen ingen nytta i hundens foderstat? De kan äta det, men har egentligen ingen nytta av det?

De klarar sig fint utan kolhydrater om kosten innehåller bra aminaliskt protein och fett, men visst kan en viss del även ge energi.
Hundar kan leva helt utan kolhydrater i sin kost utan problem.
Många anser det dessutom vara det mest optimala för hunden.

Men jag håller med om att man inte ska vara överdrivet rädd för att fodret innehåller lite kolhydrater av bättre sort. Jag ger lite ris både via torrfodret och det hemlagade..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 251
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka