Förslag på sadel sökes.

Riley

Trådstartare
Pålle börjar växa ur, eller rättare sagt muskla sig ur sin nuvarande sadel så nu är jag på jakt på en ny.
Det jag söker är en allroundsadel, helst i läder och väldigt gärna med utbytbara koppjärn, men inget av det är ett måste. Maxpris någonstans runt 5000-6000, kan eventuellt tänka mig + en tusenlapp om koppjärnet går att byta.

Hästen ifråga har normal manke och något svängd rygg.
Normalbyggd i kroppstypen, dvs. varken överdrivet grov eller smäcker.

Fram tills nu har jag haft en CH (ja, jag vet att ni vill strypa mig nu. ;)) allround i syntet som var utprovad och helt perfekt vad gäller bommens svängdhet. Jag vill inte ha en ny CH då jag inte vill ha en ny syntet och vägrar Hööks lädersadlar, men vill ändå nämna det för att eventuellt kunna ge någon ett hum om hur pass svängd bommen bör vara.

Några förslag på märken jag ska hålla ögonen öppna efter?

Sv: Förslag på sadel sökes.

Tänk på att ryggformen ofta ändras något när hästen musklar sig så pass att sadeln inte passar längre. Det är sällan bara vidden som är problemet med den gamla sadeln, även om det ser ut så när man tittar.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Jag letar ny dressyrsadel till min 5-åriga halvblodsvalack. Jag har nu en Wellington Greenline som jag haft till mina tidigare...
Svar
12
· Visningar
9 034
Senast: bigganl
·
Utrustning Är på jakt efter dressyrsadel till mitt fullblod av modell grövre. Han har mycket manke och, enligt mig, aningens svängd rygg. Något...
Svar
6
· Visningar
6 639
Senast: IterBis
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 798
Senast: oki
·
S
Utrustning Hej! Är det någon som har erfarenhet av Globus allroundsadel syntet med utbytbara koppjärn? Jag har funderingar på att köpa en sådan...
Svar
2
· Visningar
1 203
Senast: Smulan85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka