L
lingon_barino
hej nåt tips om första tävlingarna ja blir nervös och när ja blir det går det så dåligt vad ska ja göra
hjälp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vara förberedd är A och O för att det ska kännas bekvämt att tävlaDu får försöka se det som en vanlig träning, viktigt att man jobbar med de mentala för att inte överföra sina nerver på hästen.
I vilken gren tävlar du?
Jag är 22år och tävlade endel när jag var i tonåren men sen blev det ett glapp på många år... Nu när jag "små" tävlar lite igen försöker jag se varje tävling som en träning både för mig och hästen och inte ta det på för stort allvar![]()
Om du inte känner dig så bekväm på tävling är de bra att börja med att starta på klubb nivå då det oftast inte är så mkt folk där och ett stort plus är att vara omgiven av folk som känner både dig och hästen.
Lycka till![]()
joo ja ska tävla hoppning på klubbnivå desutom på ridklubben ja går på ja är van att rida där och ja är på varenda tävling ja ska tävla i hoppning förhoppnings vis på den enda hästen på hela ridskolan ja har hoppat med dom andra hästarna ja har hoppat med är sålda och hästen ja vill rida är till salu ganska billigt så han säljs nog fort han är minst i stallet men suverän att hoppa med ja har ett block där ja har skrivit upp cheklista för hoppning dressyr och distans :smirk: men ja har inget självförtroende ja har tävlat i två tävlingar förut min första tävling var en orienterings tävling till häst den vann jaockså en dressyr tävling man tävlade mot sig själv hästen var trög ja hade inga sporrar så han ville inte trava min kompis red honom innan och då galloperade han men självförtroende ja blir nervös och när ja ser alla duktiga ryttare tänker jaa nej ja kommer att förlora och det kommer gå så dåligt
![]()
hej nåt tips om första tävlingarna ja blir nervös och när ja blir det går det så dåligt vad ska ja görahjälp