förstora i tån?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mivve
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 825
M

mivve

har fått hem mina läderstövlar!:D..
har rätt breda fötter så har beställt en storlek större än vad jag har dom sitter rätt bra för övrigt men i tån är dom 1-2 cm för långa.....vad tycker ni jag ska göra skicka tillbaks dom och be om en storlek mindre och dom är då troligen för trånga(dessutom får jag betala frakt) elller tror ni det kan gå med så pass förlång sko?

Sv: förstora i tån?

Jag hade nog skickat tillbaka dem då jag tycker att det är jätte jobbigt att rida med förstora skor och vill ha tårna "ända fram"..Men det är olika från person till person.

Sitter dom bra över fotryggen? Eller känns det som dom "glappar" så foten åker framåt i skon?
När jag köpte ridstövlar till min dotter fick jag tipset att lägga filtsula/sulor under den ordinarie innersulan.
Det för att inte foten skulle åka framåt. Då gjorde det inte så mycket att stöveln var ngt för stor.

jag har lite taskig gång eller jag föddes snarare som en halt höna:o
därför har jag fått ett spec inlägg ...tidigare tänkte jag skicka tillbaka dom men idag kom jag på att jag kunde testa med dom på och foten satt verkligen fast;)...eller tja den satt bra det enda kruxet var ju att tån var lång...men du tror det kan gå?

Äsch, så länge dom sitter kvar så går det ju, mina är också för långa. Men jag vill ha dem långa så att jag kan vicka på tårna :P

Fidelity skrev:
Äsch, så länge dom sitter kvar så går det ju, mina är också för långa. Men jag vill ha dem långa så att jag kan vicka på tårna :P

tja det var ju också ett sätt att se det på;)

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 291
Senast: iNHALE
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
26 064
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka