Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
KL
Det där med barndomsminnen.
Jag har minnen från två års ålder.
Där börjar minnena och jag minns dem hyfsat kronologiskt.
Vad skumt att så många inte minns.
Eller skumt och skumt, tänk att det kan vara så olika.
Angående att minnas saker, självklart minns man inte allt, själv har jag väldigt dåligt minne
Det man talade om här var när t ex mord och svåra övergrepp helt plötsligt kommer upp i minnet igen, efter många år. Att man inte skulle minnas alla dessa mord som Quick dömdes för (trots att han inte kunde peka ut en enda brottsplats!) är visst helt osannolikt.
I USA accepteras inte längre (sen 20 år tillbaka!) bortträngda minnen som "bevis" i rätten.....
Visst kan minnet suddas ut vid obehagliga och hemska situationer. Min dotter var 6 månader när min mor plötsligt och helt oväntat dog. Detta trauma har gjort att jag inte kan minnas, har inga som helst minnesbilder, av hur min dotter började krypa, gå etc vilket jag har med de andra barnen. (Ett före och ett efter). Den perioden är bara ett svart hål i min hjärna känns det som. Det är inte bara min dotter jag inte minns utan det finns ingenting! Men ett barns uppväxt brukar ju finnas i ens minnesbilder, men nej det är tomt.
Kropp & Själ
Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
Kropp & Själ
Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Jag brukar också ta bebisar från min monstrea men jag har satt dem i jord på en gång. De har alltid tagit sig fint! Så jag hade absolut...
Ekonomi & Juridik Nej, tilläggsregistrering görs i vissa rasföreningar eller hos SH. Man skickar in passet tillsammans med en korrekt ifylld blankett...
Hästhantering Så här såg det ut hos oss när de återsåg varandra efter ett par år. Den stora bara suckade och flyttade på sig. Sedan stod de alltid och...