Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Mår lite bättre nu på så sätt att jag inte är i en illamående yrseldvala längre. Men jag fick ställa in allt som var planerat idag 😞 Jag ser inte fram emot natten för natten till idag var vidrig. Jag sov bara korta stunder och vaknade totalt genomblöt i svett den enda gången jag lyckades somna till en längre stund. Jag ska prova att ta modafinilen sent ikväll istället för imorgon bitti för så måste jag göra med både lamictal, voxra och abilify trots att de ska tas på morgonen. Om jag tar dem på morgonen så är jag en zombie ända fram till tidig kväll och sedan kan jag inte sova istället. Verkar som att min kropp inte tar upp dem som de skas för när jag tar på kvällen så kan jag sova och vaknar på morgonen
 
Tog modafinilen igår kväll och idag vaknade jag med bara lite potatismos i huvudet! Så nu är jag lite svagt hoppfull på att den kanske kan hjälpa något. Frågan är om den kommer hjälpa tillräckligt mycket för att jag ska kunna sätta ut elvanse och attentin
 
Det går inte bra. Jag är så sjukt trött och matt, hjärnan funkar inte och allt känns hopplöst och meningslöst. Jag är inte en enda stor gråtande panikattack som igår, men det är inte alls bra. Fick ställa in både praktiken och Bellas återbesök hos tandläkaren igår och idag har jag inte gjort något alls heller 😞 Det står att man ska ta kontakt med läkaren direkt om man får mer ångest, depression osv, men jag har ju ingen aning om det är normala svängningar eller pga medicinen och jag orkar inte jaga läkare heller när jag kämpar bara för att hålla ögonen öppna
 
Blev en gråtande hög igen bara för att pojkvännen frågade om jag var redo för promenad och jag inte var det. Känns ju lovande det här 😞 men nu har Bella fått sin promenad och jag ska gå och gräva ned mig under täcket igen
 
Jag har gått på Modidal/Modafinil tidigare. Men jag tog dom tidigt på morgonen för annars kunde jag inte sova. Bäst var om jag tog dom när jag tex gick på toaletten vid 5 tiden och klockan ringde 7.

Slutade med dom för dom gav mig hemsk huvudvärk men vakenhetsgraden var okej.
 
Skickar varma tankar❤️
Tack 💖
Jag har gått på Modidal/Modafinil tidigare. Men jag tog dom tidigt på morgonen för annars kunde jag inte sova. Bäst var om jag tog dom när jag tex gick på toaletten vid 5 tiden och klockan ringde 7.

Slutade med dom för dom gav mig hemsk huvudvärk men vakenhetsgraden var okej.
Jag provade att ta vid 4.30 i morse så jag får se om jag kan sova inatt.

Jag hade mycket huvudvärk de första dagarna, men den är bättre nu. Tyvärr tycker jag inte att den funkar mer än pyttelite märkbart på hur trött jag är och jag bryter ihop och gråter och får ångestattacker hela tiden för minsta lilla så just nu är jag inte alls särskilt pigg på att fortsätta med den 😞 Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan du fick full effekt av den? Eller kom effekten på en gång?
 
Tack 💖

Jag provade att ta vid 4.30 i morse så jag får se om jag kan sova inatt.

Jag hade mycket huvudvärk de första dagarna, men den är bättre nu. Tyvärr tycker jag inte att den funkar mer än pyttelite märkbart på hur trött jag är och jag bryter ihop och gråter och får ångestattacker hela tiden för minsta lilla så just nu är jag inte alls särskilt pigg på att fortsätta med den 😞 Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan du fick full effekt av den? Eller kom effekten på en gång?
Effekten kom omgående, det är ingen medicin som behöver upptrappning eller dröjer med effekten.

Har dom utrett din sömn? Jag är mycket piggare nu när jag får vettig sömn.
 
Effekten kom omgående, det är ingen medicin som behöver upptrappning eller dröjer med effekten.

Har dom utrett din sömn? Jag är mycket piggare nu när jag får vettig sömn.
Okej. Då lär den nog inte funka på mig eftersom jag tagit den i en vecka nu 😕

Nej, det har de inte gjort. Jag tycker dock att den känns väldigt bra jämfört med hur jag har sovit innan jag började med melatonin och enligt aktivitetsklockan så verkar jag sova bra tror jag, men den säger iofs att jag går i trappor hela dagarna så jag vet inte hur pålitlig den är 😅
 
Jag har varit på spa med mamma och mina systrar och egentligen skulle jag följa med dem och äta lunch men jag fick ställa in lunchen för jag orkade inte trots att jag så gärna ville så jag är verkligen jätteledsen nu 😭
 
Det svänger verkligen så inihelvete mellan uthärdligt och ”helavärldenrasar” och det är skitjobbigt! Men mellan alla ångest- och gråtattacker så har jag iallafall fått lite plock gjort hemma, men bara när jag har gett upp och tagit elvanse och stesolid för att jag inte har stått ut mer. Läkaren ringer på måndag och jag kommer nog säga till honom att jag hellre fortsätter med elvanse och ger upp på modafinilen för jag kommer aldrig att klara mig på bara den pyttelilla energin den ger och samtidigt stå ut med all ångest och gråt som den också ger
 
Jag har inte tagit modafinil idag och inga panik- eller gråtattacker. Jag är fullkomligt slut i hela kroppen, men jag har både lyckats fixa lite hemma, diska en maskin disk och gå en bra promenad. Hade, som alltid, behövt göra mer, men jag försöker att vara nöjd med det lilla jag har gjort
 
Mått ganska bra idag faktiskt tror jag, men vågar knappt ens tänka tanken för då får jag väl en ny knytnäve. Ingen modafinil idag heller och ingen panik eller gråt. Eller jo, panik över att jag har gått upp ännu mer i vikt, men det är ju inte kopplat till modafinilen. Läkaren ringer imorgon och jag har ont i magen för jag är rädd att han kommer vägra skriva ut elvanse något mer 😓
 
Läkaren skulle ringt idag om modafinilen men det har han såklart inte gjort 😑

Jag skulle egentligen ha tränat idag, men det blev inget idag heller. Jag är arg på mig själv som betalar en massa pengar för ett gymkort jag inte använder och jag BEHÖVER ju verkligen träna! Jag och Bella har iallafall varit ute och gått och jag hade bara ärmlös klänning och overkneestrumpor för det är så varmt och skönt! Det är både lättare och svårare när det är varmt. Lättare för jag slipper frysa och bylsa på mig en massa ytterkläder, men svårare för nu måste jag bry mig mer om hur jag klär mig för jag kan inte gömma mig under alla ytterkläderna längre. Och det är så många fina kläder som jag inte ens med mycket vilja kan korva ned mig i vilket ger extremt med ångest. Jag kanske borde gå igenom hela garderoben och plocka undan allt jag inte kan ha, men jag har ju precis organiserat klart allting 😫
 
Det gör inte att bra 😭 Jag hatar när det är såhär!! Jag kan varken vila eller göra något! Det gör mig helt knäpp i huvudet och ångesten går i taket när jag inte kan tänka 😭
 
Jag kom iväg till praktiken. Nu är jag helt slut. Matt, illamående och har huvudvärk 😞 Igår kväll kunde jag inte ens stå upp för jag var så matt
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 538
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp