Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 356
  • Visningar Visningar 96 424
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

4C97EC99-2F13-44DF-83AB-42A14A5664AC.webp

Bråk är skit. :( Jag förstår om det triggar igång en massa ångest.

Har stesoliden börjat hjälpa nånting? Kan du krama lite på pudelpälsen och försöka andas med henne? :heart
Jag verkligen hatar bråk och mår fruktansvärt dåligt av det med så mycket ångest och rädsla att jag mår illa och skakar och bara vill fly från hela livet för minsta lilla detalj i resten av livet blir också förstorade till stora oöverstigliga berg. Och att det ofta ska ligga på mig att undvika bråk trots att det är den andra som är den som kan lösa det lättast. Det får mig att ifrågasätta hela relationen med den personen, men jag vill absolut inte förlora hen heller och det ger dubbel ångest för då ger både ifrågasättandet och rädslan för att förlora ångest så jag vet inte vad jag ska ta mig till eller hur jag ska lösa situationen

Tack och lov så gjorde den det så jag däckade bara ett par minuter efter att jag skrev här enligt klockan. Den är inte helt tillförlitlig, men oväntat mycket med tanke på att den kostade 350kr. Violett låg under täcket hos mig. Bella vill alltid sova i sin korg i fotändan men Violett ligger under täcket tills det blir för varmt och sedan går hon och lägger sig på mina ben precis som att hon vill hålla koll på att jag inte försvinner. Hon kelar med pojkvännen också, men finns jag i närheten så väljer hon mig. När jag går upp från sängen och hon inte kan (eller orkar för hon är väldigt lat 😂) så går hon och lägger sig på min kudde. Hon är nästan allt som jag önskade mig med en ny hund och om man bortser från storleken och namnet (det uttalas Vajjlett och inte violett eller violet vilket förvirrar mig lite när jag skriver) så kommer hon nog att bli allt jag önskade mig med tiden 💖 Jag tror att hon kommer att bli mindre lat också när jag hon har bantat för just nu är hon rätt rejält tjock. Jag vet inte vad hennes målvikt ligger på men skulle gissa på ca 3-3,5kg. Hon är inmätt 1cm lägre än Ping, men hon ser grövre ut så jag tror inte att jag kan gå efter Pings vikt för Ping var väldigt slank

Jag hatar när jag tar för mycket stesolid. Det är skönt just då att bara somna hur kasst jag än mår, men ångesten när den sedan går ur kroppen är inte rolig 😓 Och jag blir ännu mer deppig och meningslös och har svårare att göra saker också. Får ju skylla mig själv, men det är ändå störigt. Speciellt som idag när jag ändå inte fick sova så mycket i natt som jag hade behövt. Har inte fått sova tillräckligt på jättelänge nu för min kropp har bestämt att den ska vakna jättetidigt och vägra somna om oavsett hur lite jag än har sovit 😑 Och innan dess så kunde jag inte vakna en lång period istället. Varför kan det inte bara vara någorlunda stabilt på mitten? Varför måste det hela tiden svänga mellan ytterligheterna?

Nu har vi varit ute och gått långpromenad i det underbara vädret! Men mina skor gick sönder igen 😑 Om du funderar på att köpa ett par Demonia så uppfinn någon form av första hjälpen-kit för platådojjor först. Att man ens ska behövas oroa sig för skor som kostar +2000 spänn 😡 Nu gav jag ”bara” 450kr för mina, men det är ändå mycket pengar för ett par skor jag inte ens har haft ett år och redan har fått lämna in hos skomakare och laga innan

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 836
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 377
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka