Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 476
  • Visningar Visningar 104 618
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Men usch vad jobbigt du har det :heart Kan du försöka påminna dig att det är extra illa just nu för du inte har sovit, och inte stressa för mycket med allting? Gör någon enkel aktivitet, t.ex. en promenad, och försök lägga dig tidigt i kväll?
Ja idag är inte roligt 😭 Just nu är det lite bättre för jag är för slut av allt gråtande för att orka stressa men bra är det inte 😞 Jag hoppas att jag får sova i natt men troligen inte för jag bytte smycken i piercingarna och gjorde en ny (för jag är såååå smart :banghead: ) istället för att ta ut dem och det gick inte alls bra med de långa naglarna jag har nu så nu gör det jätteont. Tog elvanse för sent också för jag tog fel på tiden så får se hur mycket den påverkar. Vi gick en liten promenad och köpte glass så nu har jag iallafall inte ont i magen av hunger längre. Har inte haft någon matlust på hela dagen så glass var det enda jag kunde tvinga i mig. Pojkvännen ska försöka hjälpa till att städa imorgon när han ska tvätta men det är svårt för honom att städa för han vet ju inte var allt mitt stök ska vara så jag får försöka plocka undan allting och så får han sköta dammning och dammsugning. Måste städa till marsvinen också. Jag ska försöka gå igenom alla prylar mer också för jag har känt mig stressad länge av att det har blivit för mycket. Massa kramdjur ska bort, jag ska försöka byta ut en stor kallaxhylla mot två små, bort med dukar och annat onödigt krafs som samlar damm och försöka slänga eller skänka sådant jag har haft ute på annons länge utan att bli av med. Fortsätta organisera klart pysslet också och samla ihop alla projekt som ligger överallt och lägga undan så jag kan försöka ta fram ett i taget (lycka till 🙄). Jag behöver bada både hundarna och marsvinen också men det är inget akut

Jag somnade vid 23.30 och vaknade vid 6. Lyckades somna om igen vid 7.30 och vaknade 9.10. Så långt ifrån vad jag hade behövt sova, men iom att jag fick sova ostört fram till 6 så känner jag mig ändå lite piggare än sista tiden när jag har vaknat femtioelva gånger varje natt.
Jag fick lite röjt igår innan jag lyckades komma i säng och idag är målet mer att få här rent än att röja och sortera stök så alla projekt, stök och kläder som ligger överallt kommer hamna i en låda och så får jag sortera den vid ett senare tillfälle. Pojkvännen ska fixa tvätten också, men jag tror inte att jag vågar anförtro honom med mina kläder 😅 han får tvätta sina kläder, lakan och handdukar och så jag tvätta mitt sedan. Jag har inte så mycket tvätt ännu för det är inte så längesedan jag tvättade

Pojkvännen hittade denna. Den är så billig så det måste finnas någon stor hake med den
IMG_3998.webp

Bra gjort. Det här kan bli början på något mycket bättre.

Wow vad bra gjort! Du kan alltid tacka nej om du blir erbjuden lägenheten, det finns inget som tvingar dig att flytta. Se det som mental träning inför dagen då du känner dig redo att ta det steget.

Blir det en annan fastighetsägare med denna lägenheten?
Det måste ju vara ett lyft om inte annat :)
Just nu så känns det inte bra trots att jag vet att det är bra gjort. Jag är så rädd för förändringar och att allt ska bli värre 😓 Skötsel och sådant kan ju knappast bli sämre än med min nuvarande hyresvärd, men lyhördhet och själva känslan i hela lägenheten är risk för stor försämring. Tänk om jag hamnar i ännu ett boende som jag hatar och mår dåligt i? Jag har aldrig känt mig hemma tidigare. Inte ens som barn. Jag hatade iofs denna lägenheten också för jag blev tvingad hit för det var den enda jag kunde få tag på när mitt ex pappa slängde ut mig med ett dygn på mig att tömma allt och försvinna mindre än en vecka efter att jag nästan dog. Jag hatade den och vantrivdes i flera år innan jag började trivas och jag vet inte om jag klarar att gå igenom det igen 😓 Jag vet ju heller inte hur det blir med bostadstillägget. De kanske sänker det i så fall så det blir ännu mindre pengar i slutändan än vad jag har nu?

Just nu så känns det inte bra trots att jag vet att det är bra gjort. Jag är så rädd för förändringar och att allt ska bli värre 😓 Skötsel och sådant kan ju knappast bli sämre än med min nuvarande hyresvärd, men lyhördhet och själva känslan i hela lägenheten är risk för stor försämring. Tänk om jag hamnar i ännu ett boende som jag hatar och mår dåligt i? Jag har aldrig känt mig hemma tidigare. Inte ens som barn. Jag hatade iofs denna lägenheten också för jag blev tvingad hit för det var den enda jag kunde få tag på när mitt ex pappa slängde ut mig med ett dygn på mig att tömma allt och försvinna mindre än en vecka efter att jag nästan dog. Jag hatade den och vantrivdes i flera år innan jag började trivas och jag vet inte om jag klarar att gå igenom det igen 😓 Jag vet ju heller inte hur det blir med bostadstillägget. De kanske sänker det i så fall så det blir ännu mindre pengar i slutändan än vad jag har nu?

Jag förstår att katastroftankarna kommer men det enda du har gjort just nu är en intresseanmälan. Nu har du möjlighet att tänka och känna efter. Ingen kommer tvinga dig att flytta. Du kan vara hur petig som helst med din kravlista och du får tacka nej när som helst. Din lägenhet som du bor i idag försvinner inte för att du söker ett annat boende, den finns kvar.

Kan du kanske ta en promenad med pojkvännen och hundarna runt bostadsområdet för att se hur det verkar? Sätt er på en parkbänk och kolla på vilka som rör sig för, hur trafiken är osv. Liksom förbereda dig mentalt på att det finns andra platser att bo på, om och när du vill.

Usch vad mycket ångest jag har nu 😭 Jag har fått massor gjort idag! Både städat, badat och halvklippt Violett och städat till marsvinen så jag borde ju vara jättenöjd och inte sitta med ångest 😭

Nästa vecka fyller jag 40år. Jag funderade på att hitta på någon fika, men gav upp på den idén för ingen kommer ändå att kunna komma utan att ta med sig alla barn. Jag önskade mig en familjemiddag ihop med mamma och mina syskon utan barn för ett eller två år sedan (minns inte längre) och det har fortfarande inte blivit av. Jag får många gånger inte ens ett grattis-sms av mer än mamma och något enstaka syskon som kommer ihåg mig (vi är fem helsyskon och två fostersyskon. Ett halvsyskon också, men hen och ett fostersyskon har jag knappt kontakt med alls). Jag kan extremt sällan gå på någonting ihop med min familj trots att jag vill för jag klarar inte av ljudnivån och stöket av alla barn. Jag känner mig så jävla utanför! De hittar på och samlar ihop presenter till varandra och jag får inte ens ett grattis. Jag fick iofs pengar till Poppy när jag fyllde 30, men det är ju 10år sedan. Jag önskade mig en spadag med mamma och mina systrar något år och det tog 1,5 eller 2,5år innan det blev av (minns inte där heller för det tog så lång tid innan det blev av) och det var bara för att jag tjatade och var ledsen. Utan det så hade det inte blivit av alls. Jag sa till mamma när vi träffades häromdagen att jag bryr mig inte om någon present utan jag vill bara bli ihågkommen på något sätt och få ett grattis. Naturligtvis hade jag velat ha någon present också, både för att de samlar ihop till presenter till andra och jag fyller ju trots allt jämnt, men det känns för mycket begärt 😞 Jag skickar grattis-sms och lägger in pengar till presenter så det är inte för att jag aldrig ger dem något för i så fall hade jag förstått varför jag blir bortglömd

Hade boendestödet här men det blev inte mycket gjort så jag avslutade i förtid för jag är för ledsen. Allt är en sådan jävla bergochdalbana de sista dagarna så jag vet knappt vem jag är för det svänger så extremt mycket mellan alla möjliga extra starka känslor och jag hatar det 😭

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 062
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 457
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31