Fortsatt svullen efter operation

Schwieler

Trådstartare
Min häst opererades för drygt 6 veckor sedan då han hade fått in taggar i benet från en buske. 3 veckor senare var jag på återbesök och man hittade att det låg kvar fler taggar i benet. Vi valde att inte operera igen och se om de möjligtvis kanske kapslar in sig. Nu har han börjat skrittas efter rådgivning av vet. 6 veckor senare är han dock fortfarande svullen och halt. Är de någon som gjort liknande operation som kan svara på om detta är normalt? Eller bör jag vara orolig?
 
Opererades han för att ta ut taggar och så missade de flera stycken? Det låter också väldigt konstigt att veterinären skulle ha ordinerat skritt på en halt häst.
 
Opererades han för att ta ut taggar och så missade de flera stycken? Det låter också väldigt konstigt att veterinären skulle ha ordinerat skritt på en halt häst.
Oj ska inte stå halt, svullen och varm. Så ingen hälta. Ja de fick ut en bit men då de va så små så hittade de inte resterande 2 bitar och trodde de lyckats spola ut dom men de hade fel.
 
Min häst opererades för drygt 6 veckor sedan då han hade fått in taggar i benet från en buske. 3 veckor senare var jag på återbesök och man hittade att det låg kvar fler taggar i benet. Vi valde att inte operera igen och se om de möjligtvis kanske kapslar in sig. Nu har han börjat skrittas efter rådgivning av vet. 6 veckor senare är han dock fortfarande svullen och varm. Är de någon som gjort liknande operation som kan svara på om detta är normalt? Eller bör jag vara orolig?
 
Min häst opererades för drygt 6 veckor sedan då han hade fått in taggar i benet från en buske. 3 veckor senare var jag på återbesök och man hittade att det låg kvar fler taggar i benet. Vi valde att inte operera igen och se om de möjligtvis kanske kapslar in sig. Nu har han börjat skrittas efter rådgivning av vet. 6 veckor senare är han dock fortfarande svullen och halt. Är de någon som gjort liknande operation som kan svara på om detta är normalt? Eller bör jag vara orolig?

Jag har haft en som hoppade in i en taggbuske och fick taggar i benet. Några lyckades vi pilla ut men de andra som vi inte fick tag på stötte kroppen själv ut. Blev som en böld som sprack och där följde taggarna med varet som rann ut. Hästen var halt tills detta hände men din häst verkar ha fått taggarna djupare in. Jag hade kontaktat veterinären igen eller hört med en annan för en second opinion 🙂
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
Hundhälsa Patellaluxation operation blivit sämre !!! Hej snälla behöver hjälp!! Just operera min hund för patella . Vi skött rehab exemplariskt...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: tanten
·
Hästvård Min häst opererade bort ena äggstocken för två veckor sedan (tumör). Redan innan operationen var hon lite tunn, väldigt tunn för att...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp