Fortsättning på täckestips tack

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare asmodeus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 542
A

asmodeus

Jaha, det blev panik efter att ha letat järnet men det finns inte ETT enda undertäcke som andas, förutom svettäckena, men de har inga kryssgjordar och inga dubbla spännen fram=sladdriga och åker bakåt. Så jag har fått kasta in handduken och köpa ett till thermotäcke åt honom, enbart som undertäcke till det ofodrade Rhinotäcket med halvhals.

Men ska jag bli tvungen så ska jag åtminstone köpa rätt märke och den tjocklek på fyllningen jag var ute efter så det blev ett Rambo Insulator Stall,150 grams fyllning, marinblått.
2086.jpg

Jag tror att jag ska slå mig in på täckesmarkanden. Det finns ju en tydlig brist ju!! För varma täcken helt enkelt, eller täcken helt utan fyllning. Vad är det för tok??

Sv: Fortsättning på täckestips tack

Jag fick täcket idag, och döm om min förvåning när jag läste på förpackningen att täcket har "andasfunktion". Så allt är nu frid och fröjd. Ett tips till någon annan med samma bekymmer kanske?

Liknande trådar

Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 059
Utrustning Min helklippta häst börjar anse att det lättare vintertäcket + fleecetäcke är för kallt nu, så jag ska köpa nytt. Jag förstår att ett...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Bebben
·
Utrustning Håller på att planera garderoben till kommande pålle, och har fått ihop det mesta, änsålänge håller budgeten sig där den ska;) Det är... 2
Svar
30
· Visningar
2 044
Senast: nyponros
·
A
Utrustning Jo, det är så att min pålle passar utmärkt bra i Rhino/Rambo Wug och han har bla. ett ofodrat Rhino som är ett superbt regntäcke... 2
Svar
20
· Visningar
1 335
Senast: asmodeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?