Tja om jag säger så här då.
Jag har själv hat två travare, mne om det skulle finnas ett forum för f.d travare så skulle jag inte gå in där och läsa. Men när de finns på ridning så ger jag gärna råd om jag kan.
De problem man har med f.d travare finns hos andra hästar också!
Att jag har haft två travare har hjälpt mig mycket i min utbildning av mitt ouppfostrad fullblod som knappt kunde varken trava eller galoppera när jag köpte henne.
Så jag tycker att en f.d travare är lika mycket värd som vilket halvblod som helst och kan drabbas av samma problem.
Att trådarna försvinner snabbt kan ju bero på att ingen har något råd att ge?!
Tråden för islänningar är ju bara för tävling, men så är de ju lite speciella iom att de töltar och går passgång.
Om man har alldeles för många forum så orkar man inte gå in på alla och läsa alla trådar, det blir ett hiskeligt rundletande efter det man söker. Då är det enklare tycker jag att gå in på ett forum och hitta allt om ex ridning oavsett vilken hästras det gäller.
Saknar man en tråd så kan man enkelt skapa en ny! Eller så får man anlita sökfunktionen och svara på den gamla tråden så poppar den upp först igen.
Men jag tycker fortfarande att travare är lika bra som andra hästar, de är ju varmblod och kallblod vi skulle skilja på i så fall tycker jag!
/Madelene