Jegra

Trådstartare
Jag brukar normalt inte behöva styra och ställa här inne men det börjar fara iväg lite här och där. så här kommer några påminnelser:

1. Diskussioner är alltid är trevligt, men att dessa är beroende av konstruktiva inlägg och frånvaron av personangrepp .

I annat fall utvecklast det till:

2. Pajkastning och personangrepp, som undanbedes på detta forum.

Sen är det ju så att:

3. Detta forum inte alls är tänkt att användas för att fortsätta diskussioner som av en eller annan anledning inte fullföljts på ursprungsplatsen.

Vidare:

4. Vill jag vänligt men bestämt påpeka att det här forumet inte är tänkt för diskussioner om copyright på bilder. För sådana diskussioner hänvisar jag till Juridik -forumet.

Slutligen:

5. Personuppgiftslagen gäller , d.v.s. inga personnamn eller andra uppgifter som gör att man kan förstå vem som menas

Hälsar er trogen Tyrann... Eller var det Moderator det hette?
 
Det är bra att du håller koll på oss Jegra. :bow:
Gillar faktisk vår tyrann rätt mycket. ;)
 
Vete fan faktiskt, plockade bort den tråd jag låste igår nu på morogne och när jag nu tittar in så är FAQ'n borta... Jag har en kopia på min hemsida som jag kan hämta, men det kanske kan vara en idé att revidera den nu när den halkade bort?
 
Evil grin!!!! Tja om man pillar och donar blir det lätt litet för mycket! Och tekniken hämnas! :).

Fast det faktiskt bra att ha en terminator som sållar i ens värsta grodor!

/Kung Tulle

Ps/ Jag har en hel damm full med grodor! :)
 
Det hade kanske varit en bra idé.
Det är det som är bra när man pillar bort saker, man får uppdaterat dom, men man blir så jäkla irriterad när man glömt att spara originalet!! :crazy:
 
Nää, sätt tillbaka FAQ:n så länge så att vi kan hänvisa till den. ventuellt arbete med revidering kan pågå vid sidan av. Det är trots sina ev brister en av de bättre texter som finns att tillgå om det hela.
 
Fast i det här fallet har jag inte pillat på den tråden alls. Den tråd jag VILLE ta bort försann nämligen mycket prydligt.... Ibland tar tekniken sin egen privata lilla hämnd.
 
Facismens (egen makt att straffa) intåg är på gång. Överallt i samhället börjar enskilda ta makten i sina egna händer.
Fredliga eftermidags handlare riskerar att bli mördade. Nattvandrare blir ihjälslagna. Ungdommar orsakar miljonskador för att roa sig på gatorna.
Moderatorer tar lagen i sina egna händer. Dock finns det fortfarande några få som tänker längre än till sig själv.
På ett forum där Euro diskuteras låste moderatorn ett inlägg och ändrade rubriken.
Endast för att den var emot euro. Men mangrant så kom protesterna, ja-sidan och nej-sidan, inte mot sakinnehållet utan mot att moderatorn censurerade efter egen åsikt.
Så det finns ännu hopp för mänskligheten.
Moderatorn här tar sig friheten att censurera efter vart vinden blåser och var den egna sympatin ligger. Och dessutom skriver med betoning att hon VILLE ta bort tråden.
Men tänk lite längre, vart för det om det föreligger hot om att bara vissa sorters diskusitioner är tillåtna. På dom flesta forum så är det lagen som är den som bestämmer, så länge det håller sig innom lagen så är det ok.
När man ser att det går att tulla på det lilla så är det nära tillhand att börja tulla på det stora också.
Dags för lite eftertanke.
 
Åh, så du jämför mig med fascister? Jag är smickrad, jag måste verkligen ha gjort intryck på dig.

Varför dra upp något en annan moderator gjort angående Euro? Det har väl ändå inte med det här forumet att göra?

Du kan vara fullständigt lugn för att jag inte modererar efter vart vinden blåser. Om du nu besöker vårt forum någorlunda frekvent så borde du veta det. Anser du att så inte är fallet får det vara en åsikt som står för dig.

Du tycker att det är dags för eftertanke. Ja, det tycker jag verkligen, glöm bara inte bort att tänka själv också. Föreslagsvis funderar du på vad du egentligen är ute efter. Din diskussionteknik lämnar en hel del övrigt att önska.
 
Hallå!

Jag kan meddela att jag skickade en synpunkt till moderatorn om att JAG ansåg att tråden skulle bort. Anledningen härtill var att jag ansåg att den föll utanför ramen för detta forum och snarare hörde hemma på juridikforumet. Dessutom hade jag väldigt svårt att se hur den skulle kunna leda till en positiv, konstruktiv diskussion. Att ta bort tråden var således inte något som moderatorn gjorde helt på eget bevåg och kanske fanns det andra användare som reagerade som jag.

Detta är ett forum som har begränsningar. Här ÄR faktiskt bara vissa diskussioner tillåtna, det finns andra forum för andra diskussioner. Detta gäller på majoriteten av internetforum och tycker man att det är besvärligt finns alltid ett råd: vill man ha ett helt fritt forum där man kan ha vilka diskussioner som helst (naturligtvis inom lagens ramar) så går det utmärkt att starta ett själv! Sedan tycker jag naturligtvis att man på forumet skall kunna diskutera forumets ramar, men problemet med tråden i fråga var att det inte handlade om detta forum utan om ett annat! Detta är nu stängt för att ägaren uppfattade att det spårade ur från den väg hon ville ha för det.

Beträffande att det är dags för lite eftertanke så håller jag med dig. Bl.a. tycker jag att man skall TÄNKA EFTER väldigt mycket innan man börjar skrika om fascister när det rör sig om något så pass oviktigt som en borttagen tråd på ett forum om barockridning. Speciellt en dag som denna - datumet är den 11 september och vår utrikesminister har knivmördats!

Anneli
 
Okej nu är du väl ändå lite långt ute och cyklar?
Och nej det är inte för att det är du som skriver. Det kunde lika gärna varit någon annan.

Läs vad det står om forumet barock. Utifrån det så kan man lätt säga att en sådan tråd inte hörde hemma här.
 
Nä, stopp och belägg. Vår moderator har helt rätt, det finns regler att följa. Gör vi inte det är hon i sin fulla rätt att kommentera eller sålla bort detta. Jag har själv fått inlägg borttaget då jag har nämt namn, och givetvis är det rätt av henne och ta bort det.
Det är bara så att jag skriver ofta och tänker sen.
Men jag har inget att klaga på.....regler är regler.
Och att vår moderator är en facist är rent ju rent löjligt.

Nu blir jag lite sur faktiskt.......ögonen smalnar.
Det är dessutom bättre stil att PM:a henne istället.

Madde
 
Re: Hallå!

Kolla en gång till. Det står inte fascist som rörelse.
Sen att självmant gå in för att städa på ett forum, vad är det? Med vilket mandat tar du på dig att städa? Det faller under begreppet fascism i det att du tar på dig rätten att avgöra vad som är passande.
Just denna dag borde det vara ännu viktigare att inte censurera för att man inte håller med.
Och vad har det med barock att göra?
Mycket, tar man det som givet att genast ta bort trådar som har en annan åsikt än man själv så för det inte ridningen framåt. Den stannar där det första inlägget var.
En orkan börjar med en krusning i ett vatten glas. Tar vi bort det som vi inte tycker om så är det krusningen. Vad kommer sen?
Och nu kommer alla att febrilt leta i alla ordböcker om en defenition som ska styrka dom :)
 
Re: Hallå!

Nu är du ute och slår smörgås krasse med stor skörde tröska tycker jag........
Vad menar du egentligen?????????
Har du synpunkter på en särskild Moderator så tycker jag att du ska ta upp det med Gunnar.
Vad jag vet så har inga farsistiska bortaganden skett här. Eller?
:confused:
 
Re: Hallå!

*uttalat med storhetsvansinne i rösten*
Men hörrni! Jag börjar se oanade möjligheter här. Jag har uppenbarligen fått fascistoida tendenser om jag ska lyssna på vad Antti säger! Eftersom jag redan har fått stämpeln kan jag börja röja precis som jag vill helt utan hänsyn till andras åsikter och forumets fortlevnad. Bort med allt som inte förhärligar ridstilen i allmänhet och mig i synnerhet! *moooaaahahahahahaha* :devil:

*sagt på fullaste allvar*
Äh, Antti, lägg av nu va? Ta och väx upp människa, du blir ju bara upprörd över att det var just din tråd som åkte. Inser du inte att de som verkligen besöker det här forumet och också får sina inlägg raderade lite då och då inte upplever situationen på samma sätt?

Prova att skriva ett inlägg som verkligen för till diskussion, jag lovar du får vara kritisk. Men på det här forumet måste man tänka till lite, det går inte att bara häva ur sig saker. De flesta här köper inte det, du måste ha argument för varför du tycker som du gör för att få folks intresse för det du säger. Att komma med påståenden som baserar sig på modellen "jag gör rätt - ni gör fel" kommer aldrig kunna ge en konstruktiv diskussion, det kommer obönhörligen leda till pajkastning.

*sarkasm följer*
Förresten, du undrar vem som gett mig rätten att moderera här? Han heter Gunnar och han frågade om det fanns några som var villiga att vara moderatorer på hans forum. Jag erbjöd mig, varför vet jag inte, det verkade skoj. Kanske är jag självgod. Jag föreslår att du tar din kritik gentemot mig som moderator till honom eftersom det är han som gett mig möjligheten.

Vi har haft den här debatten förut du och jag, ledde det någonstans månne..?
 
Re: Hallå!

Vi kanske skulle genomföra en liten röstning om vilka som tyckte att tråden skulle bort? Det kanske kan få slut på den här meningslösa diskussionen, som är på väg att sätta fart. *ironiskt, men med lite allvar bakom*

Jag tycker inte att Jegra (eller någon annan moderator för den delen) ska behöva försvara sig i sin roll som moderator. Hon har ju faktiskt blivit tillsatt av någon annan och hon gör antagligen så gott hon kan.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 911
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp