Förvara böcker

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Flixon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 193

Flixon

Trådstartare
Vi har fått mormors gamla uppslagsverk, första bandet är från 1945 och sista -53, så det är gamla fina band och väldigt roliga att ha. Vi har tyvärr inte plats för dem i vår lägenhet, och måste därför ha dem i förrådet tills vi flyttat till något större.

Men hur förvarar vi dem på bästa sätt? De är läderinbundna. Hittills har det inte varit några möss/råttor där nere men man vet ju aldrig, jag hade blivit väldigt ledsen om någon knaprar på dem eller de förstörs av fukt eller så :crazy:

Sv: Förvara böcker

Jag hade väntat tills det blir minus ute så att inomhusluften är riktigt torr och böckerna absolut torra, sedan hade jag packat dem lufttätt i plast tillsammans med några fuktabsorberande påsar. Så hade jag gjort och jag tror det fungerar men jag har inte prövat det i praktiken.

Är förrådet isolerat? Min bror ställde böcker på vinden i sitt förråd men tänkte inte på att där är iskallt och inte isolerat alls. Därmed smög sig även fukt in och gjorde sidorna lite vågade. Inga skador egentligen, men inget kul heller!

Ja det är isolerat, så det bör inte vara något problem!

AndersB - tack för tips!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 838
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar... 2 3
Svar
53
· Visningar
12 993
Senast: LevelSkin
·
Katthälsa Jag har ett problem nu som jag undrar hur ni skulle resonera med. Jag har två katter som vi kan kalla den vita och den svarta. De har...
Svar
14
· Visningar
4 056
Senast: Mula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka