Förvara packade höpåsar

Bukefalos 30 år!

Ise

Trådstartare
Hej!

Jag är inte helt nöjd med vår höpås-förvaring från det att man packar till fodring och skulle behöva lite tips och inspiration. I dagsläget står påsarna på golvet i den ordning de ska användas, men önskar en bättre lösning med mer ordning och tydlighet. Påsarna förvaras i ladugården vid höt så har funderar på om man kan hänga upp de på väggarna på något bra sätt. Bor på egen gård så fritt fram att ändra som jag vill. Gäller 5 hästar som får 3-5 ggr/dygn och jag packar påsar till en dag i taget så blir inte jättemånga påsar
Hur ser det ut hos er med förvaring av höpåsar från att man packar tills fodring? Hur önskar ni att det såg ut? Sitter ni på några smarta lösningar så får ni gärna dela med er

Tack på förhand
//Ise

Vi har våra upphängda/på golvet beroende på mål. Frukost + lunch upphängda och eftermiddag och kväll på golvet i en rad per häst. Alla påsar är märkta med namn och vilket mål det gäller. Tex "Brunte frukost", "Brunte lunch" etc.

• Gilla
Reactions: Ise
Tack alla! Lutar åt att det blir garage/vägkrogar på väggen och namnade påsar
Ett tips är att namna raden med påsarna och ev namn på påsen.
Vi hade ett sådant system där jag var uppstallad och det var lätt att bara hänga upp mina påsar på min rad.
Hängde lunchpåsen på lunchkroken, så var det lunch osv

• Gilla
Jag gjorde såhär. Nu skulle visserligen mina bara ha på kvällen eftersom de fick gemensamt frukosthö i hagen samt lunch. Det är ett eller två armeringsnät som jag hängt krokar på. Varje söndag packades kommande veckas ranson 😅

Bifogade filer

• IMG_2017.webp
    IMG_2017.webp
    260,2 KB · Visningar: 2 555
  • Gilla

Liknande trådar

• Packa höpåsar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII