Förvara täcken fuktfritt

kanestro

Trådstartare
Hur gör ni? Jag står i ett stall som ej har några förvaringsutrymmen alls..Tänkte inte så mycket på det i somras då jag flyttade dit, men nu är det ju en vinter som närmar sig med stormsteg.
Så min fråga är, hur förvarar ni era täcken, schabrak, lädervaror etc så att det inte blir fukt och mögelskador? Funkar det med vanliga plastsäckar?
Då jag letar nytt stall med normala förhållanden så vill jag inte investera i för mycket pengar så jag vill endast hitta en lösning som funkar tills vidare.
Tack

Sv: Förvara täcken fuktfritt

Det finns vakuumpåsar hos C*aes O*hsson för en billigare summa. Nackdelen är kanske att det behövs dammsugare för att suga ut luften.
Dessa påsar sväljer ganska mycket tar minimalt med plats när luften är utsugen. Det är ju inte helt omöljligt att ta med dammsugaren till stallet en dag heller kanske.
:)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 360
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
840
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 698
Senast: Fille
·
Ekonomi & Juridik Hej, sitter o funderar lite, känner att jag har mkt erfarenhet som jag skulle vilja dela med mig av... Och alltså skaffa lite bisyssla...
Svar
2
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka