Fosforbalans

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare armando16
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 285
Sv: Fosforbalans

1 dosmått fosforbalans = 10 gram

vet dock inte vad priset ligger på.

vart inne på en hemsida nu, såg att dom säljer fosforbalans & där ligger priset på 143:- för 2 kg & 459:- för 8 kg.

1 mått fosforbalans= 10 gram men av dessa 10 gram så är bara 2,5 ren fosfor, resten är hjälpämnen! En 2-kilos hink kostar 156:- på Granngården.

cerrox skrev:
1 dosmått fosforbalans = 10 gram

vet dock inte vad priset ligger på.

Men nog är det bara 2,5 g ren fosfor i ett mått, även om totalvikten kanske är 10 g?

Hälsning Maja

Stopek skrev:
Men nog är det bara 2,5 g ren fosfor i ett mått, även om totalvikten kanske är 10 g?

Hälsning Maja
Ja, ett struket dosmåtts innehåll väger 10 gr varav 2,5 gr är fosfor.
//marti

1 mått fosforbalans= 10 gram men av dessa 10 gram så är bara 2,5 ren fosfor, resten är hjälpämnen!
vad är det för hjälp ämnen? det vart ju egentligen inte mycket som är REN fosfor där i. men endel av det är väl iallafalla natrium har jag för mej?

1 dosmått = 10 g ger 2,5 g fosfor och 1,8 g natrium.

Men vad innehåller resterande 5,7 mg? På hemsidan stod inget och burken är i stallet där pållarna är nattade...
//marti

Men vad innehåller resterande 5,7 mg? På hemsidan stod inget och burken är i stallet där pållarna är nattade...
vore intressant att veta! det är ju mer än hälften!

det står inte på burken vad resten är, utan det står bara "hjälpämnen bla natrium" tar detta ur minnet så det kanske inte stämmer helt, men det står ju inte vad resten är i alla fall....Det skulle man ju vilja veta faktiskt!

Skickar en fråga till Biofarmab... Men jag tror inte det blir något svar på länge, skickade en annan fråga för 3 månader sedan...
//marti

Skickar en fråga till Biofarmab... Men jag tror inte det blir något svar på länge, skickade en annan fråga för 3 månader sedan...
vad bra. vore intressant att veta. :) hoppas på svar.

Hör och häpna! Svaret har kommit:
Hej
Det innehåller endast mononatriumfosfat
MVH
Madeleine

//marti

Hör och häpna! Svaret har kommit:
Hej
Det innehåller endast mononatriumfosfat
MVH
Madeleine
//marti

hmm ok. vad är mononatriumfosfat? natrium & fosfor? undrar just då varför dom har skrivit att 10 g ger 2,5 g fosfor & 1,8 g natrium. det blir ju inte ens hälften av 10!

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
887
Foder & Strö Tips på billigaste automatiska fodergrinden? Jag kommer inte kunna lunchfodra kommande vinter, så därför behöver jag lösa fordringen på...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: Gramse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka