Fosterfamilj, ja eller nej?

Mycket har hänt! En uppdatering;

Flickan som var på tal blev inget med, eftersom hon fick ett småsyskon och då ville de placera två - och det vågade vi oss inte på! Vi tackade nej direkt, det var sorgligt men rätt beslut. Kom inte så långt i processen.
Men nu är det klart med ett annat barn, liten, liten flicka från Syrien. Kan inte avslöja detaljer såklart men hon flyttar hit om en månad. Vår dotter är överlycklig och inställd på att ta hand om nya lillasyster :).
@Texaz, hur går det för dig?
 
Pulkaskurk har tyvärr rätt. Det finns barn som faktiskt gör allt i deras makt för att söndra en familj. Vad som ligger bakom deras beteende kan vara olika. En del mår så fruktansvärt dåligt att de vill att alla andra också ska göra det. En del hatar allt och alla och gör det, för att de kan.
Vår familj upplevde även detta. Nu gick det, som tur var, inte så långt som till skilsmässa.
En kompis till mig "lyckades" som fosterbarn fullständigt splittra två familjer efter varandra. Hon var så smart, så skarp och KUNDE inte låta bli att hela tiden upptäcka och torpedera allas svaga punkter. Om hon verkligen VILLE splittra familjerna är väl oklart, men hon upplevde liksom allting som förljugenhet och hade som ett inre tvång att avslöja det. Hon var då i tonåren.

Efter många stökiga år har hon landat som välfungerande vuxen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 987
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 676
Senast: Gunnar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 729
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp