Fotbolls VM

Och shit vad svårt jag har för Glenn. ”Man måste ju få hoppa, han tar ju inte bollen med flit” Ja, alltså, nej, han gör det inte med flit, men det spelar liksom ingen roll. Reglerna är hur enkla som helst - är armen utanför kroppen och du stoppar bollen med den så är det hands. Det är för tusan SOLKLAR straff!
Fast där var ju även Jonas inne på samma spår som Glen pch domaren tog ju rätt lång tid på sig för att komma till ett beslut - så helt solklart var det ju inte ;)
 
Fast där var ju även Jonas inne på samma spår som Glen pch domaren tog ju rätt lång tid på sig för att komma till ett beslut - så helt solklart var det ju inte ;)
Såg inte mellansnacket men armen var utanför kroppen och hindrade bollen, då är det straff oavsett hur medvetet eller inte det är. :)
 
Nej, varför skulle de ha det? Missade visserligen mellansnacket nu, men straffen var ju solklar?
Inte enligt domaren i studion. Han sa att det var 50/50. (Han hade köpt båda besluten) Men att det VAR bara ska ringa när det är solklart och det ansåg inte han (och inte vi här)
Frisparken direkt felaktig.
 
Såg inte mellansnacket men armen var utanför kroppen och hindrade bollen, då är det straff oavsett hur medvetet eller inte det är. :)
Jonas sa det ju även direkt i samband med att domaren gick ut för att kolla skärmen. Och som sagt, hade det varit så solklart så hade domaren ju bara behövt kolla på bilderna en gång för att sen ta beslutet - inte kolla så länge :)

Men vad fan är det för fel på folk... Så jävla trist.
Men ja, så onödigt :down:
 
Jonas sa det ju även direkt i samband med att domaren gick ut för att kolla skärmen. Och som sagt, hade det varit så solklart så hade domaren ju bara behövt kolla på bilderna en gång för att sen ta beslutet - inte kolla så länge :)


Men ja, så onödigt :down:
Fast han måste ju kolla så att det faktiskt var på armen bollen tog, den biten var ju inte nödvändigtvis solklar.

Såklart trist om det blir fel, men man kan ju hoppas att en domare som får förtroendet att döma en VM-final är bland de bästa i världen och vet var han gör. :)
 
Fast han måste ju kolla så att det faktiskt var på armen bollen tog, den biten var ju inte nödvändigtvis solklar.

Såklart trist om det blir fel, men man kan ju hoppas att en domare som får förtroendet att döma en VM-final är bland de bästa i världen och vet var han gör. :)
Ja absolut! Jag tycker inte att domaren gör ett dåligt jobb på något sätt - jag bara inte höll med om att det var solklart ;) :)

Däremot tycker jag rätt synd om Kroatien alltså. Känns som om dom kom av sig lite när idioterna hade sprungit in på planen.

Eller jag skoja bara - det här va ju roligt (hände precis när jag skrev inlägget)
 
:banana: :banana: :banana:
french-flag-waving-gif-12.gif
 
Gud vilken match! Väldigt underhållande tycker jag, och skönt med bristen på spelar som kastar sig på marken i djupa plågor p.g.a en fluga i håret. Även om jag hejade på Kroatien så var det ju till slut ganska solklart att Frankrike förtjänade att vinna, så jag är glad för deras skull! :)
 
Gud vilken match! Väldigt underhållande tycker jag, och skönt med bristen på spelar som kastar sig på marken i djupa plågor p.g.a en fluga i håret. Även om jag hejade på Kroatien så var det ju till slut ganska solklart att Frankrike förtjänade att vinna, så jag är glad för deras skull! :)
Griezmanns frispark som det första målet gjordes på tho :D
 
Tydligen spelade de Cheb Khaleb under tiden de väntade på ceremonin så nu har jag Aisha på
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp